U subotu, 11. listopada, u 19 sati, u hotelu "Ambasador" na splitskoj Zapadnoj obali otvara se nova samostalna izložba splitske umjetnice Lidije Jovanović Marušić pod nazivom "Paralelni svijet".
Izložba donosi 25 slika u tehnici ulja na platnu, srednjih i velikih formata, a predstavlja novi ciklus u stvaralaštvu ove umjetnice. Riječ je o djelima snažne simbolike i introspektivne energije koja pozivaju posjetitelje na kontemplaciju, tihu emotivnu reakciju i osobno prepoznavanje.
Izložbu će otvoriti Damir Vrdoljak Mandeta, splitski umjetnik, putopisac i novinar. Stručne osvrte uglednih likovnih profesora iz Italije čitat će Ana Uršula Najev, poznata glumica i glazbenica, dok će glazbeni okvir događaja upotpuniti dr. sc. Goran Sučić, znanstvenik, skladatelj, profesor i slikar.
Firentinska učenica i splitska slikarica
Lidija Jovanović Marušić rođena je u Splitu, gdje živi i stvara. U zrelijoj dobi, 2018., počela je studirati slikarstvo, što je rjeđi put u umjetničkom svijetu. Stručno slikarsko znanje stječe odlaskom u Firencu na Accademia D’Arte, otvarajući dijalog s bijelim platnom, koji s vremenom postaje njezin svakodnevni životni prostor i profesionalni poziv.
Kroz svoj opus Lidija ostaje vjerna figurativnom izrazu, koji s godinama prelazi iz suptilnog realizma u domenu nadrealističkog slikarstva. Ženski lik, često bez lica, a osobito ruke koje slika, pojavljuju se kao lajtmotiv većine njezinih radova, simbolizirajući kolektivnu memoriju, snagu, ranjivost i transformaciju.
Danas iz njezina kista izlazi likovna impresija ispunjena novom snagom energije, koja se oslobađa od stroge pojavne realnosti te se smješta u kontekst nadrealističkih elemenata. Ta transformacija, prožeta sugestivnim elementima, intrigira promatrače na zaustavljanje, promišljanje i doticaj s osobnim umnim asocijacijama.
Osim izlaganja na skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu, Lidija već petu godinu vodi likovne radionice u dvorcu Martinis Marchi na Šolti, njegujući umjetničku edukaciju i interakciju.
‘Bezvremenska umjetnost snažne poruke‘
Umjetnički rad Lidije Jovanović Marušić zadobio je pažnju i međunarodnih stručnjaka. U svojoj recenziji prof. Sonia De Franceschi (Accademia d’ Arte-AD’A) ističe:
"Njezine slike prikazuju žene smještene u metafizičke prostorije gdje vrijeme i prostor miruju. Žene – bez lica, poput divova – nose snažne simbole ženske povijesti i sudbine. Ta bezličnost nije gubitak identiteta, nego duboka refleksija – poziv na razmišljanje, koji upravo oslikava dubinu izražajnosti i nosi snažnu poruku. Kroz svoja djela Lidija gradi svoj snažni identitet kao umjetnica i slikarica."
Profesorica posebno prepoznaje utjecaje nadrealizma, s prizvucima Magrittea, Fini i Varo, ali i izražajnu osobnost umjetnice koja stvara vlastiti vizualni jezik u kojem "sve pulsira, diše i živi, ali u isto vrijeme pruža mir onima koji su putem umjetnosti nadjačali bol".
Drugu recenziju potpisuje Roberto Andreoli, profesor slikarstva i glazbe iz Rima, koji Lidijin rad vidi kao bezvremensko ogledalo ljudske duše:
"Ova umjetnica velikog senzibiliteta pronašla je ulje kao idealan medij za prepričavanje svoje unutarnje stvarnosti, fantastičnog, a opet stvarnog svijeta, ispunjenog nadrealnim prisutnostima koje pozivaju promatrača na razmišljanja o velikim temama ljudskoga postojanja: ljubav, žrtva, komunikacija, ženstvenost. Njezina tehnika, obilježena preciznim crtežom, što slike čini opipljivima i stvarnima, oslanja se na intenzivne, realistične boje kojima dočarava najsitnije detalje svojih kompozicija. Postoji taj, u njezinim djelima, snažan nadrealistički duh koji kao da ponekad namiguje velikanima prošlih vremena u svojim prikazima, kao i očevima nadrealizma poput Renéa Magrittea ili Salvadora Dalíja, gdje stvarnost figura prkosi zakonima fizike. Čvrsto vjerujem da njezina umjetnost nije proizvod prolaznih trendova, nego se, kroz sve njezine radove, pojavljuje poput bezvremenog prozora u dušu ljudi, njihovih ranjivosti i sposobnosti da vole."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....