StoryEditorOCM
Panoramatraži istragu

Talijanski ministar pobjesnio kad je vidio što se nudi u srcu EU parlamenta: Sramota, kakva je ovo panceta?!

Piše P.T./JL
20. studenog 2025. - 08:45

Talijanski ministar poljoprivrede Francesco Lollobrigida zatražio je hitnu istragu nakon što je u trgovini Europskog parlamenta naišao na, kako kaže, proizvode koji "zvuče talijanski", ali to zapravo nisu, piše The Guardian.

Lollobrigida, član stranke Braća Italije, premijerke Giorgie Meloni, najviše se zgrozio nad "carbonara" umakom napravljenim s "Italiaanse pancettom", iako se u originalnoj rimskoj verziji koristi "guanciale", te nad umakom od rajčice koji je sadržavao "oignons de Calabria", odnosno "kalabrijski luk".

"Ne ulazeći u to što rade pancetu u carbonari... Najgori su to primjeri proizvoda koji ‘zvuče talijanski‘", napisao je na Facebooku. "Neprihvatljivo je da se ovakve stvari prodaju u trgovini Europskog parlamenta. Zatražio sam hitnu istragu."

Italija se godinama bori protiv golemoga globalnog tržišta proizvoda koji izgledaju, zvuče ili izgledom sugeriraju da dolaze iz Italije, iako nemaju nikakve veze s njom.

Umak o kojem Lollobrigida govori dio je vlastite robne marke belgijskog lanca "Delhaize", a na ambalaži nosi i talijansku zastavu.

Prema pravilima EU-a, proizvod se smatra obmanjujućim ako ambalaža sugerira pogrešno podrijetlo, prenosi Jutarnji list. 

image
/Shutterstock

Mediji iz Bruxellesa navode da "Delhaize" nigdje ne tvrdi da su umaci proizvedeni u Italiji te da u njima ima talijanskih sastojaka. Guardian je zatražio njihov komentar.

Sve se događa baš u trenutku dok Italija s nestrpljenjem čeka odluku UNESCO-a o tome hoće li talijanska kuhinja biti uvrštena na popis nematerijalne kulturne baštine. Odluka stiže početkom prosinca.

Najveća talijanska poljoprivredna udruga Coldiretti upozorava da "lažni talijanski proizvodi" državu godišnje koštaju čak 120 milijardi eura.

image
/Shutterstock

– Paradoks je da najveće krivotvorine dolaze iz najrazvijenijih zemalja – poručuju iz Coldirettija. 

Zbog fenomena "Italian sounding", više od dvije trećine talijanskih prehrambenih proizvoda u svijetu su lažni, bez ikakve veze s talijanskom proizvodnjom ili radnim mjestima.

Kažu da je najveći prekršitelj SAD.

Udruga se redovito bavi i borbom protiv korištenja mafijaških naziva za prodaju hrane i pića diljem svijeta – od viskija "Cosa Nostra" do ljutih umaka "Chilli Mafia", zaključuje Guardian.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. prosinac 2025 07:11