StoryEditorOCM
Slatkonema do slatkog

Hrvati su ludi za kolačima! Evo koja im je vrsta najdraža, naglo joj je skočila popularnost. Hit detalj je gdje ih jedu...

Piše P. M.
25. studenog 2025. - 17:58

Ulazimo u ono doba godine kad se praktički ne gase pećnice i kad sladokusci uživaju u raznim vrstama kolača. Nije nas stoga pretjerano iznenadilo kad su objavljeni podaci o broju Hrvata koji guštaju u slasticama.

Prema najnovijem istraživanju portala JaTRGOVAC, gotovo svi građani Hrvatske, njih 96%, konzumiraju kolače, a među njima 39% ih jede barem jednom tjedno, dok 29% to radi barem jednom mjesečno.

Svaki peti građanin (21%) konzumira kolače više puta tjedno ili čak svakodnevno. Najčešće mjesto konzumacije je kod kuće (82%), dok 14% građana najčešće uživa u kolačima kod gostiju, a slastičarnice su omiljene za svega 5% ispitanika.

image
Božo Radić/Cropix

Kremasti kolači su apsolutni favorit s 62% poklonika, dok voćni kolači uživaju manju popularnost (26%). Što se pečenja tiče, 28% ispitanika nikada ne peče kolače, a 20% ih peče barem jednom tjedno. Kupnja kolača u trgovinama postala je češća – više od polovice građana (58%) kupuje ih povremeno, dok 8% nikada ne kupuje kolače u trgovinama.

Više ih jedemo u gostima

U odnosu na istraživanje provedeno 2014. godine, udio konzumenata kolača nije se promijenio, ali je povećana učestalost konzumacije barem jednom mjesečno (s 19% na 29%) i konzumacija kod gostiju (s 8% na 14%), dok je konzumacija kod kuće blago smanjena (s 90% na 82%). Popularnost kremastih kolača značajno je porasla (s 48% na 62%), dok su suhi kolači pali u popularnosti (s 23% na 13%).

image
Haris Calkic/alamy/profimedia/Haris Calkic/alamy/profimedia

Također, više građana sada peče kolače u kućnoj radinosti, ali rjeđe: oni koji peku barem jednom mjesečno ili nekoliko puta godišnje porasli su s 17% na 26%, odnosno s 9% na 22%, dok je udio onih koji peku više puta tjedno smanjen s 8% na 4%. Kupnja kolača u trgovinama postala je značajno češća; udio onih koji ih nikada ne kupuju smanjen je sa 61% na 8%, a povremena kupnja porasla je s 14% na 58%.

Istraživanje je provedeno u listopadu 2025. godine od strane JaTRGOVAC magazina i agencije Hendal na reprezentativnom uzorku građana Hrvatske starijih od 16 godina, uz stratifikaciju prema regijama i veličini naselja, te uravnoteženost prema spolu, dobi i obrazovanju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. prosinac 2025 09:30