Francuz Dominique Lefèvre vratio se s jednotjednog boravka u Maroku početkom svibnja. Čim je stigao kući, primio je SMS poruku od teleoperatera Orange u kojoj je pisalo da je već dosegao 30.000 eura mobilne potrošnje. Nekoliko dana kasnije, račun se popeo na 37.737 eura. Razlog: korištenje internetskih podataka u inozemstvu koji se naplaćuje po megabajtima. "Cijelu noć, između 3 i 6 ujutro, zadužili su me 250 eura svake dvije minute", objasnio je muškarac, piše Franceinfo.
Orange pak tvrdi da je korisnik primio 16 SMS upozorenja u kojima ga je obavijestilo da je njegova kvota od 5 GB prekoračena i da bi potvrdio nastavak svoje potrošnje. Muškarac tvrdi da nikada nije odobrio prekoračenje jer je znao da je cijena preskupa za njegov džep.
Nakon nekoliko neuspješnih pokušaja kontaktiranja korisničke službe, njegova je linija prekinuta, a tako se blokirao i njegov terminal za plaćanje i blagajnu jer muškarac ima trafiku. Konačno je morao promijenio teleoperatera. Orange i Dominique Lefèvre tada su započeli pregovore o smanjenju računa.
Ovaj slučaj nije izoliran. Od uvođenja "roaminga kao kod kuće" u Europskoj uniji potrošači su se navikli koristiti svoje mobilne tarife svugdje kao i u svojoj zemlji. Pozivi, SMS i internet općenito su uključeni, pod istim cjenovnim uvjetima.
Ali izvan ove zone, pravila se radikalno mijenjaju. Mnoge turističke zemlje poput Maroka, Turske, Egipta i Sjedinjenih Država nisu uključene u ove sporazume. Naknade za roaming slobodno određuju operatori i mogu doseći velike cijene.
U teoriji, operateri su dužni slati SMS upozorenja kada se potrošnja približi ili premaši određeni prag. Ali ove poruke lako mogu proći nezapaženo, pogotovo ako su primljene usred noći ili ako korisnik odmah ne aktivira svoje podatke u inozemstvu.
Osim toga, ponekad je dovoljno pokrenuti autorizaciju za prekoračenje cijene. Nakon provjere, potrošnja se akumulira velikom brzinom, a da korisnik to ne primijeti, sve dok račun ne stigne.
Ovaj slučaj se na kraju riješio na način da je Orange smanjio račun s preko 37.000 eura na 500 eura, piše Le Parisien, a teleoperater je naveo da je račun smanjio zbog dugogodišnje vjernosti pretplatnika koji je već 38 godina uvijek na vrijeme plaćao svoje račune. Operater i dalje naglašava da nije bilo ni jednog kvara s njihove strane.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....