StoryEditorOCM
Arhivgradsko vijeće

I SDP-ovci podržali šibensku nagodbu s Inom oko zemljišta TEF-a

Piše PSD.
16. travnja 2014. - 15:21
Šibensko Gradsko vijeće jednoglasno je danas podržalo prijedlog Nagodbe Grada s naftnom kompanijom INA oko rješavanja hipoteke na zemljištu TEF-a. Temeljem duga bivše Tvornice elektroda i ferolegura prema INA-i, Grad Šibenik, kao vlasnik TEF-a, se obvezuje isplatiti 13 milijuna kuna, nakon čega će hipoteka sa zemljišta biti skinuta. Šibenik može dug podmiriti u dvije rate, s tim da prva bude do konca listopada ove, a druga zaključno do kraja iduće godine. No, može isplatu obaviti i jednokratno, uz 7 posto "popusta", ali do konca listopada ove godine, i tada bi iznos duga bio 12,545 000 kuna.

Nagodba Grad obvezuje i na osiguranje zamjenske lokacije INA-i, jer je naftna kompanija spremna izmjestiti benzinsku crpku na "Vanjskom". Međutim, to neće biti potrebno ukoliko se INA-i odobri nova koncesija, na 20 godina, za korištenje crpke na Obali.

- Gradsko vijeće je pokazalo visok stupanj zrelosti,stavljajući interese Šibenika ispred svih drugih - sa zadovoljstvom je konstatirao predsjednik GV-a Ivica Poljičak, nakon što je Nagodba dobila potporu svih vijećnika.

SDP-ov vijećnik Joško Šupe kratko je potporu obrazložio: Podržavamo prijedlog jer nam je Šibenik uvijek na prvom mjestu. Mi smo to pokrenuli, mi smo dovršili ekološku sanaciju zemljišta TEF-a i nikad nećemo opstruirati ovakve odluke kao što je to vladajuća koalicija učinila SDP-HNS-ovoj vlasti s plažom Banj.

Zahvaljujući na konstruktivnoj podršci, gradonačelnik Željko Burić je izrazio uvjerenje da će se ostali, teški imovinski problemi na prostoru TEF-a, u odnosu na ostale vjerovnike (od Fonda za zaštitu okoliša do Ministarstva gospodarstva), rješavati zajedničkim snagama svih u GV-u. A što se plaže Banj tiče, dodao je, "mi smo plažu završili i platili, kao što ćemo učiniti i s tvrđavom sv. Mihovil".

U nastavku sjednice prihvaćena je i odluka o izradi novog plana uređenja luke nautičkog turizma i sportske luke Vrnaža, koja je projektirana s kapacitetom od čak 620 komunalnih vezova.

- Svojevremeno se govorilo da će biti 400 tzv.komunalnih vezova, a sad ih je čak 620. Zašto toliki obuhvat, hoće li toliko vezova potpuno "pojesti" mandalinski poluotok, i gdje će uopće biti prostor za parkiranje- pitao je HNS-ovac Neven Periša, ocjenjujući da je to prevelika presija na Mandalinu i da bi mogla izazvati revolt tamošnjih stanovnika.

- Naravno da ćemo voditi računa o Mandalini, jer će ona postati lice Šibenika, prema njoj će se kretati i studenti, s obzirom da se na Palacinu planira Sveučilište, i naš je cilj da taj dio grada postane šibenski biser- umirivao je skeptičnog vijećnika gradonačelnik.

Prihvaćena je i ponuda Sajma automobila Zagreb za korištenje čak 60 tisuća četvornih metara zemljišta u gospodarskoj zoni Podi, ali uz rezerviranost nekih vijećnika.

Draško Lambaša (HNS) smatra da je riječ o iznimno nepovoljnoj ponudi za Grad, jer se ogroman prostor daje za bagatelu. No dogradonačelnik Danijel Mileta objašnjava kako su Podi najveća zona u Hrvatskoj, koja zadnjih godina zjapi poprilično prazna,a to je najgora varijanta, pa je cilj gradske vlasti privući ulagače makar i uz takve uvjete. U prvoj fazi Sajam bi zaposlio 20 radnika,a ako zaživi, tamo bi radilo i do 60 ljudi, kazao je Mileta.

D.Blažević
18. prosinac 2025 04:17