Sada je na potezu Trgovački sud, ali i politika, smatra Pavešković, koji će odlučiti jesu li se stekli svi uvjeti za stečaj, kakav stečaj i treba li poduzeću pomoći da prebrodi ovu financijsku krizu. Za slučaj stečaja Uprava ima alternativni plan poslovanja koji bi osigurao egzistenciju za 150−160 djelatnika ATP-a. No, o tome hoće li se takav plan provoditi u stečaju odlučit će stečajni upravitelj.
Uprava je, navodi Pavešković, trenutno osigurala nastavak poslovanja preko svoje tvrtke kćeri koja je preuzela i prijevoz učenika, županijske i veći dio gradskih linija. U ATP-u vjeruju da će im biti vraćen i preostali dio gradskih linija koje bi koncesionirala njihova tvrtka kći. Poduzeće je zapalo u financijske teškoće i blokadu zbog duga od oko 64 milijuna kuna, akumuliranog od 2003. do 2009. godine.
Uprava je, kaže direktor tvrtke, 2008. zatekla dug od oko 37 milijuna kuna, ali je zbog kamata narastao na 64 milijuna. Od Ministarstva financija tvrtka je dvaput dobila odgodu otplate duga, tijekom koje je platila sve obveze za 2010. i 2011. te dio 2012. godine. Blokada računa, tvrdi direktor Pavešković, dogodila se u razdoblju kad je tvrtka ostvarivala najveće prihode i bila je u prilici smanjivati svoj porezni dug. Umjesto toga, račun ATP-a je blokiran, što se u posljednjih 10 godina nikad nije dogodilo. Zbog toga se plaće radnicima nisu mogle isplaćivati, a 15 autobusa preko noći je izbačeno iz pogona.
Pavešković se i dalje poziva na plan restrukturiranja poduzeća koji je u lipnju ove godine podnio Ministarstvu financija i koji je dobio dobre ocjene, a implementiran je i u Prijedlog zakona o financijskom poslovanju kao model po kojem će se pokušati osigurati opstanak za 38 tisuća tvrtki u teškoćama. Pitanje je samo, kaže rezignirano Predsjednik Uprave, hoće li ATP dočekati primjenu zakona prije stečaja.
− Moj poslovni odnos s Poreznom upravom i Središnjim uredom bio je puno konstruktivniji prije dolaska ove vlasti − ocijenio je čelnik ATP-a, implicirajući političku odgovornost aktualne nomenklature za sudbinu šibenskoga gradskog prijevoznika.
Unatoč priznanju da su problemi tvrtke starijeg datuma i da je plan restrukturiranja mogla realizirati i bivša vlast...
Davorka Blažević
|
Zašto nije blokiran račun Čazmatransa?•• − Politika Porezne uprave − ističe Pavešković − nije ista za sve! Područni uredi Porezne uprave u drugim gradovima nisu blokirali poslovanje tvrtkama s istom djelatnošću i problemima, kao što je slučaj Čazmatransa iz Bjelovara koji ima 32,5 milijuna kuna nepodmirenih obveza prema državi. Ako bi država ATP-u napokon isplatila priznatu ratnu štetu od oko 37 milijuna kuna, tada bi dug gradskog prijevoznika iznosio oko 25 milijuna, što je znatno manje od Čazmatransova duga. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....