StoryEditorOCM
Arhivinvesticija od 30 milijuna kuna

Podzemna garaža 'ulazi' pod Poljanu

9. lipnja 2016. - 13:17

Projekt podzemne garaže ispod šibenskoga središnjeg gradskog trga, Poljane, oko kojega se vode prijepori i polemike desetljećima, ipak ide dalje.

S petnaest glasova "za" i sedam "protiv", Gradsko vijeće dalo je pravo građenja na Poljani Gradskom parkingu (GP), što ne znači, kazao je gradonačelnik Željko Burić, da će se podzemna garaža graditi po svaku cijenu.

"Pravo građenja samo je zeleno svjetlo za pripremu dokumentacije i izradu dubinskih analiza financijske isplativosti toga projekta, a ono što mogu zasigurno obećati jest da u taj projekt nećemo ići ako bi on ugrozio gradsku tvrtku GP i sam Grad Šibenik."

Prema projektu koji zagovara aktualna gradska nomenklatura (HDZ), predviđena je gradnja triju etaža s 260 parkirnih mjesta, a cijeli bi projekt, prema prvim procjenama, stajao oko 30 milijuna kuna. Nositelj investicije bio bi Gradski parking, koji bi se kreditno zadužio pod uvjetom da novo zaduženje tvrtke ne prelazi visinu anuiteta (1,3 milijuna kuna godišnje) koji GP ima danas za otplatu Autobusnog kolodvora u Šibeniku.

Nedostaje tisuću mjesta

Neosporno je, čulo se na Gradskom vijeću, da Šibeniku nedostaje parkirnih mjesta, navodno čak tisuću, i svi su suglasni da je garaža ispod Poljane potrebna. No, pozicija (HDZ) i opozicija (SDP-HNS) ne slažu se oko broja etaža i načina financiranja projekta.

SDP-ov vijećnik Joško Šupe apelirao je na gradonačelnika Burića da bude dosljedan, podsjećajući ga kako je u, mandatu bivše (SDP-HNS-ove) vlasti, koja je također razmišljala o toj garaži, ali je na kraju odustala, tvrdio da je riječ o neodgovornom i nepotrebnom projektu, a danas ga zdušno zagovara, i to čak kao troetažnog, dok je bivša gradska vlast planirala samo jednu etažu, kako su tvrdili, na temelju analize isplativosti projekta.

– To je strašan put u nepoznato. Plediram da se uzme time-out, da svi zajedno sjednemo, da raspravimo sve aspekte i nedoumice projekta i tek onda odlučimo – pozivao je gradonačelnika Šupe, upozoravajući da će to biti omča oko vrata Gradskom parkingu, jer dok se bude kopalo ispod Poljane, tvrtka neće imati prihod koji sada ostvaruje na trgu koji je u funkciji glavnoga gradskog parkirališta, a već ima jedan kredit na leđima.

– Plebiscitaran je stav građana i struke da Poljana treba biti garaža, i to troetažna, jer se Šibenik okreće turizmu. Osim privatnih apartmana, u ovom se gradu – kazao je Burić – gradi sve više hotela, što dodatno potencira problem parkiranja. Svi se slažemo da nema života za staru gradsku jezgru bez osiguranog parkirališnog prostora.

A što se tiče financiranja, točno je da postoji i mogućnost uključivanja fondova, posebno mirovinskoga, i koncesioniranja poslovnih prostora uz garaže, ali bi to uništilo male obrte u Kalelargi. Osim toga, u takvoj kombinaciji Grad ne može utjecati na cijenu parkiranja, a mi ne želimo da se sve lomi preko leđa građana.

Prezaduženi Grad

– Zbog toga projekt Poljana tretiramo kao infrastrukturni projekt – napominje Burić – u koji je uključen Gradski parking i Grad Šibenik, ali će biti uključena i nadležna ministarstva. Predlažem – dodao je gradonačelnik – da se osnuje mješoviti tim koji će raditi na tom projektu, ali nemojmo zbog straha od financijske konstrukcije ubiti budućnost Šibenika – apelirao je.

Za oporbene vijećnike Petra Baranovića (HNS), Ivana Rajića, Antu Županovića i Joška Šupu (svi iz SDP-a) ključno pitanje je isplativost projekta i financijska sposobnost Gradskog parkinga da nosi investiciju za koju Šupe vjeruje da će premašiti 40 milijuna kuna, koje će opet pasti na teret ionako prezaduženog Grada.

Megagaraža u centru grada i 260 parkirnih mjesta, odnosno automobila koji ulaze u srce Šibenika, tvrdi Županović, stvorit će prometni kolaps u sezoni, a zimi će garaža biti mrtvi kapital. No, ako je vjerovati direktoru GP-a Goranu Bulatu, ova gradska tvrtka je u međuvremenu narasla, stabilizirala se i postala dovoljno financijski potentna da nosi ovakav projekt.

Stečaj TEF-a i Otoka - udar na Grad

– Ni TEF ni Otok mladosti nisu riješeni, nego upropašteni – ustvrdio je SDP-ov vijećnik Joško Šupe otvarajući aktualni sat Gradskog vijeća. Naglasio je kako su obje gradske tvrtke završile u stečaju, što će dodatno opteretiti ionako prezaduženi Grad, koji je u minusu 36 milijuna kuna.

– Stečaj znači – kazao je Šupe – da Grad više ne upravlja ni TEF-om ni Otokom mladosti, nego stečajno vijeće i stečajni upravitelji.

Otvorio je i pitanje potraživanja Jadranske banke na Obonjanu i hipoteka na objektima i pristupnim putevima koje banka može prodati. Taj je strah uklonio gradonačelnik Burić tvrdnjom da Grad uvijek ima pravo prvokupa, a osim toga Otok mladosti ove sezone ulazi u funkciju. Tamo će se, kazao je, "zaposliti 120 do 130 naših ljudi i ostvarit će prihode od kojih će i Grad imati koristi".

A što se TEF-a tiče, Burić podsjeća da je SDP-ov bivši ministar Slavko Linić rekao kako je predstečajna nagodba besmislica i da je treba prekinuti. Dug koji je ostao netko treba platiti, a to ne može TEF koji ne proizvodi i nema prihoda, kazao je Burić. Ocijenio je da je stečaj za TEF izvrsna stvar jer je glavni vjerovnik Grad, koji će kroz stečajni postupak moći kontrolirati što se tamo događa.

18. prosinac 2025 02:34