Tako bi i mi – mi bi strana ulaganja, mi bi porast BDP-a, mi bi nova radna mjesta, ali prstom ne bi mrdnuli pa promijenili zakone i pravilnike koji ova ulaganja najdirektnije priječe i onemogućuju.
‘To je to’
Eto, tako je u nas još krajem 2013. godine objavljeno kako će Šibenik ‘uskoro’ – odnija vrag i prišu - dobiti hidroavionske veze za svoje otoke koji će voziti cilu godinu – a ne samo kroz sezonu – a da bajka bude potpuna, najavio je Jan Albers, direktor European Costal Airlinesa, imat ćemo i hidoavionsku vezu sa Splitom. Priču je zdušno i oduševljeno podržao župan Goran Pauk, jednako kao i kolega mu, šibenski gradonačelnik Željko Burić godinu dana kasnije (!): ‘To je to što nam treba!’ – u prosincu 2014. I ne samo Šibeniku!Jer, tko primjerice ne bi letio od Dubrovnika do Korčule 20 minuta i za kartu u jednom pravcu platio 190 kuna, kako su najavljivali iz ECA-e. Ali, kako u nas nije gotovo kad je gotovo, nego kad birokracija kaže, tako su se stranom investitoru pred višemilijunskim ulaganjima u flotilu turističkih ‘rejoplana’ koji bi slijetali na vodi ispriječili – pravilnici.
Jedan se zove Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe unutar luka i donesen je u vrijeme kad nije bilo hidroaviona. No, na snazi je pa lučki kapetani moraju po njemu raditi i ne mogu izdati dozvole za slijetanje i polijetanje (hidro)aviona.
Drugim riječima, ovaj bi pravilnik trebalo promijeniti, što bi trebalo učiniti nadležno ministarstvo pomorstva, prometa i infrastukture a zajedno s njim i Pravilnik o aerodromima – zračnim pistama – na vodi, koji je u nadležnosti Agencije za civilno zrakoplovstvo. Ne zvuči baš obećavajuće, zar ne?
Iako je šibenski dogradonačelnik Danijel Mileta optimist, pa kaže da bi to moglo biti gotovo za mjesec dana, užežin turističke sezone, Šibenčani već odmahuju rukom i vele – ‘Može bit da je Dane i u pravu. Samo, nije reka koje godine? Ove – teško!’
Prije dvije i pol godine
Naime, o tome da bi većina naseljenih jadranskih otoka od Pule do Dubrovnika mogla brzim hidrozrakoplovima biti povezana s većim gradskim središtima, ukupno tridesetak luka na našoj obali, pisala je naša ‘Slobodna’ još krajem 2012. godine.Projekt je tada vodila Aqua Project Group i SF marina, dok su avioni pripadali tvrtki ECA – European Coastal Airlines. Istoj ovoj koja se i danas zlopati s našim pravilnicima i silom prilika – i protiv naše volje – hoće s nama da učine neki biznis, u obostranu korist. I stalno sluša i čita kako kukamo i plačemo da nam sve pada, a ništa ne raste.
Iako je – vjerojatno - lakše promijeniti zastarjeli pravilnik nego dobiti zgoditak na lotu...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....