StoryEditorOCM
Hrvatskatu nas ne cijene

Evo odgovora na pitanje zašto baš DM? ‘Halo, inspektore‘ usporedio njihove cijene u Hrvatskoj i Njemačkoj

Piše Šibenski.hr
28. siječnja 2025. - 08:44

Jučer je savjetnik platforme “Halo, inspektore”, Josip Kelemen, objavio daljnje korake u bojkotu trgovina. Bojkot se s trgovačkih lanaca širi na drogerije, kafiće, restorane, banke i telekome. Potrošači su pozvani da petkom ne troše nigdje, ali i da tjedan dana ne kupuju tri proizvoda (Coca-Colu i gazirana pića, vodu u boci te deterdžent), kao i da zaobilaze trgovine Lidla, Eurospina i DM-a, piše Telegram.hr

Na pitanje kako su odabrali lance koje će bojkotirati, Kelemen je kazao da su potrošači tako odlučili, i da su usporedili cijene proizvoda koje ovi lanci drže u drugim zemljama i Hrvatskoj te da se pokazalo kako su u Hrvatskoj njihovi proizvodi u rangu najskupljih. Na Facebooku platforme je objavljeno još detaljnije pojašnjenje zašto se DM našao na meti bojkota.

’U objavi koja počinje pitanjem: “DM, zašto nas pravite budalama?”, a završava apelom DM-u da slogan “Tu me cijene, tu kupujem”, promijene u: “Tu me cijene, tu sam budala”, iznesen je niz tvrdnji o cijenama u tom lancu. “Kažu nam razni ekonomski i trgovinski stručnjaci kako su hrvatski potrošači nedovoljno informirani, educirani i stručni pa ne mogu raspravljati o onome što ne razumiju (ako i ne razumijemo ekonomski rječnik i te kako razumijemo, prepoznajemo i osjećamo što nam ti “ekonomisti” rade – op.a.)”, navedeno je na početku teksta.

Dalje piše kako ti isti ekonomski stručnjaci tvrde kako proizvodi u Hrvatskoj moraju biti skuplji, zbog transporta i logistike, geografskog izgleda Hrvatske, troškova energije i radnika. Pritom, tvrdi se u objavi na “Halo, inspektore”, ti isti stručnjaci “zaboravljaju kako Hrvatska ima nižu cijenu energije, niže plaće prodavača, vozača i skladištara kao i niži standard.”

DM su aktivisti iz platforme kritizirali i zato što iz te drogerije navode kako su njihove cijene “uravnotežene i povoljne”, kao i zbog toga što se hvale time da cijene ne dižu mjesecima. Istaknuli su i njihove marketinške poruke, kao i dobro poznati slogan, te zaključili kako baš on “najslikovitije prikazuje licemjerje i to što trgovački lanci zapravo misle o hrvatskim potrošačima”.

Postavili pitanje DM-u: ‘Koga vi farbate?’

Dalje poručuju da je “istina, ponekad, voda duboka”, a objavu nastavljaju snimkama zaslona web-shopa DM-a u Njemačkoj, Bugarskoj i Hrvatskoj. Tvrde da Schwarzkopf Schauma šampon od 0,40 litre u Njemačkoj košta 1,45 eura, dok je u Hrvatskoj 3,35 eura. U Bugarskoj mu se cijene kreću, preračunato u europsku valutu, oko 2,77 eura, navodi “Halo, inspektore”, prenosi Telegram.hr

“Kako nas ne bi ‘poklopili’ s pričom o ‘velikim transportnim i logističkim troškovima’ podsjetit ćemo kako je od industrijski moćnog i bogatog Münchena do Zagreba 545 kilometara, a do glavnog grada Bugarske, lijepe li Sofije, 1330 kilometara. Do velike bugarske luke i ljetovališta Burgasa ima 1727 kilometara. U isto vrijeme do Županje je 800 kilometara, Iloka 900, a do našeg turističkog bisera Dubrovnika tek nešto više od 1000 kilometara”, dodaju.

Zato, zaključuju, taj šampon “valjda mora biti skuplji u hrvatskom DM-u preko 130 posto”. “Koga vi farbate? Jesu li hrvatski potrošači “krave muzare’ ili ‘ovce za šišanje?‘”, pitaju pred kraj objave.

26. listopad 2025 17:22