StoryEditorOCM
OtociPODRUČJE BEZ SIGNALA

Susjedi Marija Mandžukića iz prekrasne uvale na Braču od prošlog ljeta žive u izolaciji! ‘Ka da smo zadnje budale...‘

Piše Tanja Šimundić Bendić
22. siječnja 2025. - 11:11

Mislili smo kako je sedam dana bez televizije, interneta, fiksne telefonije, čemu su nedavno svjedočili žitelji Grabove ulice na splitskoj Kili, priličan skok u civilizacijsku prošlost. Onda su nas demantirali iz Okruga Gornjeg u kojoj su pet tjedana doživljavali istu frustrirajuću situaciju.

Tisuće Splićana ostale bez televizije i interneta, ljudi šize: ‘Sramota! A znate što sad nude?!‘ Oglasio se i operater

I u jednom i u drugom slučaju pružatelj usluga je bio T-com, koji je tek nakon što su građani izašli u javnost promptno riješio njihov problem. A onda smo dočekali prvotimce, 20 obitelji Vičje ulice iz Bobovišća na moru, koji su još od 24. lipnja 2024. godine u totalnoj telekomunikacijskoj blokadi.

Riječ je inače o ulici u kojoj vikendicu ima i naš proslavljeni nogometni reprezentativac Mario Mandžukić.

image

Vičja ulica u Bobovišćima na moru se vratila u civilizacijsku prošlost

Nikola Vilić/Cropix

Vjerovali ili ne, za koji dan bit će skoro osam punih mjeseci od kada je Đuro Nižetić, stanar te bračke ulice, T-comu prijavio kvar zbog kojeg je uvala naprasno ušla u tišinu. Povod je identičan onom u Okrugu Gornjem na Čiovu. Prošao je kamion, zahvatio je T-comove kabele prenisko postavljene na drvenom stupu. Iščupao ih i žitelje okolnih kuća vratio u prvobitnu zajednicu. Zvali su ljudi iz ove uvale T-comov call centar, pisali su mailove, zvali, pisali, zvali, pisali... Đuro svakih 15 dana, uporno i strpljivo. Nakupilo se puno prigovora zadnjih osam mjeseci. Ali, dani prolaze, pomoći nema. Đuro koji nam se obratio i u ime svojih susjeda, uvjeren je kako se civilizacijska tekovina u njihovu malu uvalu više nikada vratiti i neće.

Pišemo im svako malo

- Naprosto više ne možemo shvatiti toliku količinu T-comove indolencije, toliko okretanje glave. Kako se jedna tako velika firma može u tolikoj mjeri neodgovorno ponašati. Svako malo im pošaljem mail, čisto da znaju da se nismo povukli, kako tražimo i dalje rješenje problema. Pisali smo im mi, žitelji, apelirali su i iz Općine, pišemo im svako malo. Ništa, jedino što od njih čujemo su nesuvisli odgovori mladosti koja se javlja u T-comovom call centru. Osam mjeseci bez njihove usluge, pa jeli to moguće. Nevjerojatno, je l‘ tako, doveli su nas do toga da se osjećamo kao zadnje budale. Ali vidimo, nismo sami, otvorila se Pandorina kutija, počelo se o tome pisati, ima nas puno koji doživljavaju iste ovakve probleme - veli Đuro

image

Bobovišća

Zvonimir Barisin/Cropix

Ništa manje im nisu frustrirajući ni mail odgovori u kojima im, priča Nižetić, iz T-coma pokušavaju objasniti kako kvarove nažalost nije moguće predvidjeti. Osobito, stoji u jednom T-com odgovoru na Đurin prigovor, ako su uvjetovani vremenskim neprilikama. Ili drugim razlozima koji su izvan odgovornosti Hrvatskog Telekoma. U nekim slučajevima, stoji u mailu T-coma, ustupio nam ga je Nižetić, piše i kako dijagnosticiranje kvara, odnosno, njegovo lociranje, zahtjeva složenije ispitivanje, za što je potrebno i više vremena.

Ne pomaže ni zamjenski internet

- U našem slučaju taj pojam malo više vremena traje osam mjeseci. U tom mailu su nam naznačili i kako ne mogu dostaviti točan rok otklanjanja smetnje, jer on ovisi o okolnostima na koje Hrvatski Telekom ne može utjecati. Iskreno se i nadaju da će se razdoblje izvršenja potrebnih radova svesti na najkraći mogući rok. Što da vam kažem, pokušao sam problem riješiti sa zamjenskim internetom, no brzina mu je toliko niska da naprosto nije efikasan u ovoj situaciji, na ovoj adresi. Ne znamo što da napravimo, nitko od nas to ne zna. Možemo samo pisati, telefonirati, i tako unedogled – veli Đuro.

Dakle nemaju TV, nemaju internet u vali u kojoj se mnogi inače bave turizmom. Nemaju telefon tako da ni tako ne mogu komunicirati s obiteljima na kopnu, ili susjedima iz obližnjeg mjesta. Prekipjelo im je poprilično. Posebice, kada promisle da su neki od njih fiksnu telefoniju dobili prije nekoliko desetljeća. Koji je funkcionirao kao urica, i to u dobu kada je internet bila čista znanstvena fantastika.

 - A što imamo danas? Odgovor iz T-coma na moju požurnicu u kojem su mi napisali da kroz svakodnevnu suradnju s nama Hrvatski Telekom želi pružiti što bolje rješenje naših poteškoća. I zahvalili su nam što smo im ukazali gdje mogu biti bolji, iako nam ne mogu pružiti traženo rješenje. Pitate nas kako je živjeti bez televizije, interneta, telefona? Najbolje da vam na to odgovore iz T-coma – veli Đuro Nižetić.

Za pojašnjenje ove situacije smo se obratili T-comu,  iz kojeg su nakon našeg upita promptno najavili hitnu sanaciju.

- Na navedenoj lokaciji došlo je do prekida zračne mreže što je prouzročilo smetnje za osam korisnika. Naši će tehnički timovi već u srijedu  pristupiti radovima i dovršiti sanaciju. Većina korisnika u proteklom periodu imala je mogućnost korištenja zamjenskih usluga, a neovisno o tome iskreno se ispričavamo svim korisnicima koji su bili zahvaćeni ovom smetnjom - odgovorili su nam iz Odjela za korporativne komunikacije Hrvatskog Telekoma.

image

Bobovišća

Nikola Vilic/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. listopad 2025 09:26