Sve kao kriza, a troši se neviđeno, zbog Crnog petka Split su preplavili deseci tisuća paketa, koji već danima pune police glavnog sortirnog centra Hrvatske pošte u Hercegovačkoj ulici. Prevoze ih konvoji šlepera koji autocestom mile u pravcu splitskih i dalmatinskih šopingholičara.
Pod Marjan je stiglo desetak tona pošiljki odjeće, obuće, kozmetike, kućanskih potrepština, parfema, prigodnih dekoracija za Božić i Novu godinu, tehnike i alata. Planine su to svega i svačega, Ali Babine pećine pune svakojakog blaga koje s ogromnim nestrpljenjem čekaju brojni dalmatinski potrošači. Kontejneri za smeće i okolni platoi prepuni su kartonske ambalaže s natpisima poznatih modnih brendova. A još više velikih sivih kesica, već prepoznatljivi znak Temu ulova.
Kako čujemo, Temu je ove godine oborio sve rekorde. Njihova prepoznatljiva ambalaža doslovce je pretrpala splitsku poštu, paketomate i poštanske urede. Vrh top ljestvice zauzimaju i proizvodi s About you i Zalando, te e-kupi i Amazon platformi. Svjedočimo potrošačkoj histeriji zbog koje poštari padaju s nogu. Kako bi paketi stigli na vrijeme, ali i ubrzala se isporuka, poštanski djelatnici posljednjih dana učestalo nazivaju građane dajući im mogućnost preuzimanja paketa u najbližem poštanskom uredu. Gužva je tolika da se paketomati pune i po četiri do pet puta dnevno.
– U razdoblju od samo nekoliko radnih dana, počevši s Crnim petkom, za dostavu na području Dalmacije pristiglo nam je više od 100 tisuća pošiljki. Jedan od vrhunaca paketne sezone bio je u danima oko ovogodišnjeg Crnog petka. Primjerice, u ponedjeljak, 1. prosinca u Nacionalni skladišno-sortirni centar Hrvatske pošte stiglo je 120 tisuća pošiljki. To je dosad najveći broj pristiglih paketa u jednom danu. Kulminacija je to proteklog tjedna Crnog petka u kojem je u prosjeku svakog dana zaprimano više od 100 tisuća paketa. Dominiraju modni i kozmetički brendovi, odnosno odjeća, obuća, kozmetika i parfemi – kažu nam iz Hrvatske pošte.
Nemojte misliti kako je s Black Friday tornadom završila paketna sezona. Ona se, očekuju u HP-u, nastavlja do kraja siječnja iduće godine, a svjedoči tome nagli rast broja pošiljaka. Ušli smo u najprometnije poštansko razdoblje u kojem se smanjenje očekuje tek nakon kraja zimskih rasprodaja.
Kulen i ‘rodijaci‘
– Kolege u sortirnici i na terenu mjesecima se pripremaju za razdoblje pojačanog prometa. U Nacionalnom skladišno-sortirnom centru kolege obavljaju niz sveobuhvatnih radnji u pripremi za vrhunac sezone. Ni jedna situacija nije prepuštena slučaju pa su tako razrađeni i planovi u slučaju prometnih poremećaja ili zastoja na autocestama. Za uspješnu obradu velikog broja paketa važni su dobro uigrani i pripremljeni timovi, koji su balansirani po iskustvu, dobi, znanju i vještinama.
Smjene se prilagođavaju najprometnijim razdobljima, a radnici se po potrebi preraspodjeljuju te kontinuirano pratimo tempo dostave. Prošle godine imali smo pozitivna iskustva naših ugovornih i privatnih korisnika na odrađen period pojačanog prometa, te se temeljito pripremamo kako bi bili zadovoljni i ove godine – kažu iz Hrvatske pošte.
Kada završe Temu i modni brendovi invazija, na red stiže ono naše, ne "za na se", nego, rekli bi u narodu, "za u se". Riječ je o slavonskom blagu, kobasicama, slanini, kulenu, kulenovoj seki njihovim rođacima i rodicama, pečenicama, divenicama, pršutu, čvarcima, delikatesnim sušenim suhomesnatim delicijama, vrhunskim sirevima, pikantnim papričicama, turšijama, ajvarima, suhim tradicionalnim kolačićima, lješnjacima, orasima... Stići će oni i ove godine, već tradicionalno za splitske kupce sa slavonskih OPG-ova i farmi.
– Tjedan dana prije Božića ravna nam Slavonija dolazi direktno na splitske i dalmatinske stolove. To je već tradicija, a svjedočimo joj mi u pošti s povećanim brojem pošiljki koje nam dolaze iz panonskih krajeva. Iako je riječ o nekvarljivoj robi, pošiljatelji biraju najčešće HP- ov Paket24, uslugu kojom u roku od jednog dana narudžbe stižu do kućnih vrata naručitelja. Sa siječnjem ide promjena, tada nam sortirnicu pune paketi s robom kupljenom na velikim zimskim rasprodajama – kaže Tomislav Buljan, izvršni direktor Regije 3 Hrvatske pošte.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....