Sve lijepe slike koje redovito stižu iz Grada ili od tvrtke Žnjan d.o.o. s prikazima radova na žnjanskom platou, na kojem se užurbano radi, svi oni snimci dronom, ili video materijali, ili pak prikazi sadnji stabala i izgradnje objekata... Sve to nije besplatno, nego valja platiti takvu promociju.
Tako je Grad pred par mjeseci raspisao nabavu za "Promidžbu i vidljivost projekta Uređenja Žnjanskog platoa". Javile su se tri tvrtke, a odabran je "Printshop" iz Zadra. Na usluge promidžbe i vidljivosti Grad će potrošiti 94.417,14 eura s PDV-om.
Prema projektnom zadatku, firma koja je odabrana će Naručitelju (odnosno Gradu) pružiti komunikacijsku podršku pri promociji projekta, uključujući otvaranje platoa za javnost (najava otvaranja i svečanosti otvaranja) te još minimalno 3 do 5 događanja koja će se organizirati na platou nakon otvaranja.
Predviđena je mogućnosti i da dođe do neželjenih situacija. Zato je u projektnom zadatku istaknuto da "komunikacijska podrška uključuje i mogućnost kriznog komuniciranja".
Za promociju uređenja žnjanskog platoa potrebno je izvršiti uslugu fotografiranja, trebat će snimiti minimalno 300 fotografija visoke rezolucije koje uključuju i snimanje iz zraka. Snimke će pregledati i odabrati Grad, a materijali će se koristiti u promotivne svrhe u medijima i na društvenim mrežama.
Nadalje, treba napraviti pet visokokvalitetnih videa s titlovima za društvene mreže "u kojima će se dokumentirati aktivnosti i događanja projekta, s naglaskom na svečanost otvaranja, te sportska, kulturna i zabavna događanja koja će se održati po svečanom otvaranju platoa. Videa uključuju i snimanje iz zraka."
- Usluga isporuke videa uključuje izradu scenarija, snimanje, montažu i produkciju. Naglasak je na jednostavnosti forme, univerzalnosti korištenih slika i simbola (univerzalni dizajn), čitljivim fontovima i razumnoj veličini teksta.
Prikazivanje promotivnih materijala će biti na društvenim mrežama (YouTube, Facebook, Instagram, TikTok) web stranica Grada, i drugim okolnostima po potrebi. Potrebno je prilagoditi formate videa različitim kanalima i titlovati ih na hrvatskom jeziku. Također, trebat će izvesti i oglašavačku kapmanju po portalima. Osim toga, trebat će unajmiti nekoliko reklamnih površina (bigboarde i bilboarde na području urbane aglomeracije.
Što se tiče suradnje s medijima, trebat će osigurati podjelu pripremljenih materijala novinarima i uzvanicima na svečanosti otvaranja i na ostalim događanjima.
Odabrana marketinška tvrtka mora izvesti pripremu predstavnika Grada i Žnjana d.o.o. za press konferencije, te za izjave koje će davati za medije i na otvaranju. Valja također pripremiti tri do pet objava za medije - redovna i ad-hoc priopćenja koja će se slati medijima, a koja omogućavaju praćenje napretka projekta.
Ali, trebat će pružiti podršku i u slučaju pojave kriznih situacija, ukoliko do njih dođe.
- U tom je slučaju potrebno savjetovati Naručitelja u odgovorima na medijske upite te pripremi materijala za medije - bilo je istaknuto u Projektnom zadatku s kojim je raspisana javna nabava "Promidžba i vidljivost projekta Uređenja Žnjanskog platoa" koju Grad financira s oko 100 tisuća eura.
Doduše, valja napomenuti da se za projekte koji se sufinanciraju iz EU sredstava (za uređenje Žnjana je dobiveno 14 milijuna iz ITU mehanizma) treba osigurati komunikacija, informiranje i vidljivost.
Lopte, torbice, ručnici, šilterice...
Međutim, to nije sve. Potrebno je izraditi i još promotivnih materijala kojima će se promovirati projekt.
Promotivni materijali uključuju: Podlogu za vježbanje (dimenzije: 180 x 61 cm), torbu za plažu, višenamjensku maramu, ručnik za plažu, staklenu bocu (0,5l - 0,6l) s logom, ruksak s vezicama (drawstring backpack), vodootpornu torbicu, šiltericu i loptu za napuhivanje (pvc lopta za plažu).
U sadržaju za javnu nabavu je bilo napomenuto da su vizualni identitet za promociju i knjiga grafičkih standarda već izrađeni za projekt uređenja žnjanskog platoa. Tvrtka koja je odabrana na ovoj javnoj nabavi će već postojeće elemente vizualnog identiteta aplicirati na promotivne materijale.
Javna nabava je raspisana 18. veljače ove godine, a otvaranje ponuda je održano sredinom ožujka. Iz Grada su odluku o odabiru "Printshopa" iz Zadra donijeli tek 16. travnja. U javnoj nabavi je pisalo da se svi promotivni materijali moraju dostaviti na adresu Naručitelja najkasnije 30 dana od dana potpisivanja Ugovora. Dakle, tvrtka koja je zadužena za organizaciju promocije našla se u "cajtnotu" s planiranim datumom otvaranja žnjanskog platoa koji je najavljen za sredinu svibnja.
Inače, ovo nisu jedina trošenja na PR usluge. U 2023. objavljeno je kako je za poslove promocije angažirana tvrtka Jerka Trogrlića za što je plaćeno 32.000 eura.
Također, godinu dana kasnije, objavili smo kako će se na promociju vidljivosti projekta žnjanskog platoa potrošiti preko 100.000 eura.
Zbrojimo li sve troškove PR usluga, ispada kako će za promociju žnjanskog platoa otići više od 200.000 eura. Povrh toga, dodamo li kako je javna nabava za tehničku produkciju organizacije svečanosti procijenjena na 65.000 eura, a još nije poznato koliko će se potrošiti na izvođače i orkestar, ispada da će žnjanski plato biti zapamćen kao najveća marketinška investicija u zadnjih nekoliko desetljeća, baš kao što je i projekt uređenja platoa najveći i najskuplji zahvat nakon dugo vremena.
Iz Banovine objavili kada bi žnjanski plato trebao biti otvoren za građane, najavili i veliki party
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....