U Hrvatskom Telekomu izgradila je karijeru dugu više od dva desetljeća, prolazeći put od tehničkog sektora i financijskog planiranja do najviših rukovodećih pozicija. Danas je članica Uprave i glavna operativna direktorica za poslovne korisnike, a od svibnja 2025. preuzela je i upravljanje Combisom, jednom od najvećih ICT kompanija u regiji te dijelu HT Grupe.
Kroz rad s ključnim poslovnim korisnicima i razvoj inovativnih proizvoda i rješenja ostavila je snažan trag u transformaciji i unaprjeđenju poslovanja poduzeća svih veličina i to je kaže ono što je motivira i čini ponosnom. U razgovoru s njom otvorili smo teme ulaganja u mrežu i korisničkog iskustva, sigurnosnih izazova u kontekstu NIS2 direktive, umjetne inteligencije kao "alata" razvoja, ali i inovacija koje Hrvatski Telekom i Combis grade zajedno s gradovima i partnerima iz cijelog svijeta.
Gospođo Bačić, sada kada ste preuzeli i upravljanje Combisom, uz već postojeću funkciju u HT-u, kako balansirate između strateških ciljeva dviju tvrtki? Kako vidite sinergiju između tih odgovornih pozicija?
– Upravljanje dvjema kompanijama, segmentom poslovnih korisnika Hrvatskog Telekoma i Combisom izazovno je, ali i inspirativno iskustvo. Obje kompanije djeluju u istom digitalnom ekosustavu, ali svaka ima svoj ritam, specifične izazove i prilike. Ključ balansa leži u razumijevanju različitih potreba i dinamike, ali i u prepoznavanju zajedničkih strateških ciljeva. Sinergija se ostvaruje kroz integrirana rješenja i blisku suradnju timova, razmjenu znanja i zajedničku viziju digitalne transformacije Hrvatske.
Ulaganja u infrastrukturu
Tijekom karijere sudjelovali ste u razvoju brojnih rješenja koja su transformirala način na koji poduzeća u Hrvatskoj posluju. Koji vam je projekt posebno ostao u sjećanju – bilo zbog svog utjecaja, inovativnosti ili izazova koji je donio?
– Svaki projekt nosi svoju vrijednost, ali istaknula bih nekoliko recentnih primjera. Projekt "NextGen 5G Airports" prijavljen je za sufinanciranje iz CEF programa Europske unije s potencijalnom investicijom od 5,6 milijuna eura. Još jedan primjer je "Rijeka Gateway", gdje je HT opremio 5G mrežom novi kontejnerski terminal, čija ukupna investicija iznosi 380 milijuna eura, a projekt je proglašen strateški važnim za Hrvatsku. Posebno sam ponosna i na projekt migracije kompletne IT infrastrukture u cloud koji smo radili s ključnim poslovnim korisnikom Gavrilovićem, a u ovom projektu smo zajedno s korisnikom proveli vrlo složen proces migracije korisnikove IT infrastrukture u HT data centar, pritom osiguravajući nesmetano odvijanje korisnikovih ključnih poslovnih procesa.
HT kontinuirano ulaže u mrežu i digitalne usluge. Koliko se ta ulaganja danas očituju u konkretnim rezultatima, ali i u percepciji korisnika?
– Naša, na tržištu daleko najveća ulaganja u infrastrukturu, digitalne i inovativne usluge izravno se odražavaju na rast i razvoj poslovanja, financijske rezultate, ali i na percepciju korisnika koji prepoznaju kako HT pruža najbolje korisničko iskustvo. Važan dio te jednadžbe su i kvaliteta i pouzdanost naše mreže, što je nedavno ponovno potvrdilo istraživanje koje je organizirao regulator HAKOM, a prema kojem je naša mobilna mreža i ove treće godine otkad se istraživanje provodi – najbolja. U prvom tromjesečju 2025. godine HT je nastavio s rastom poslovanja, ostvarivši rast prihoda od 5,9% na godišnjoj razini, što je rezultat pozitivnog razvoja poslovanja u segmentu privatnih i poslovnih korisnika. Pritom smo nastavili sa značajnim ulaganjima, koja su u prva tri mjeseca ove godine iznosila 60 milijuna eura i s kojima nastavljamo graditi optičku i 5G infrastrukturu diljem Hrvatske.
Kibernetička sigurnost
Kibernetička sigurnost više nije samo IT tema, već poslovni imperativ, a NIS2 direktiva značajno mijenja pravila igre u tom području. Koliko je ta tema danas strateški prioritet u vašem poslovanju?
– Kibernetička sigurnost danas je ključni element poslovanja do te razine da je definirana i NIS2 direktivom. U HT-u i Combisu kibernetička sigurnost je apsolutni prioritet – razvijamo napredne sigurnosne operativne centre, kontinuirano educiramo zaposlenike i korisnike te surađujemo s regulatorima i institucijama. Digitalna i ICT rješenja koja razvijamo nisu samo primjeri najboljih praksi u Hrvatskoj, već i u cijelom Deutsche Telekomu u Europi, gdje smo predvodnici u cloudifikaciji mreže. Mi imamo Centar izvrsnosti za kibernetičku sigurnost i lider smo s najviše poslovnih korisnika Sigurnosnog operativnog centra (SOC), njih stotinjak. Također, u DT grupi, mi smo i Centar izvrsnosti za Smart City.
Hrvatska je, zanimljivo, domaćin Centra izvrsnosti za kibernetičku sigurnost Deutsche Telekom grupe. Što to konkretno znači za lokalne korisnike, ali i za pozicioniranje Hrvatske na europskoj ICT karti?
– Domaćinstvo Centra izvrsnosti za kibernetičku sigurnost velika je čast i prilika za Hrvatsku. Naši stručnjaci rade na najsuvremenijim rješenjima, ne samo za lokalno tržište, već i za cijelu Europu. Lokalni korisnici tako dobivaju pristup vrhunskim sigurnosnim uslugama i znanju, a Hrvatska se pozicionira kao regionalni lider u ICT sigurnosti.
Umjetna inteligencija
Usluga Sigurnosnog operativnog centra pokazala se iznimno učinkovitom u prevenciji napada i izvještavanju prema zahtjevima NIS2 direktive. Koji sektori trenutno najviše koriste tu uslugu, a tko tek mora uhvatiti korak? Gdje vidite najveće izazove u implementaciji, a gdje prilike za tehnološki iskorak i suradnju?
– Najveći korisnici Sigurnosnog operativnog centra dolaze iz financijskog sektora, energetike i javne uprave, gdje su sigurnosni zahtjevi najviši. No sve više i mali i srednji poduzetnici prepoznaju važnost zaštite. Najveći izazov je podizanje svijesti u sektorima koji su dosad po ovom pitanju bili manje regulirani, poput zdravstva ili obrazovanja. Prilika je u edukaciji, razvoju pristupačnih rješenja i jačanju suradnje između privatnog i javnog sektora.
AI je tema svih konferencija, ali i konkretan alat u svakodnevnom poslovanju. U kojoj mjeri ona mijenja način na koji razvijate proizvode i usluge i koliko u tome znači partnerstvo s velikim svjetskim tehnološkim igračima?
– Umjetna inteligencija već danas ima ključnu ulogu u poslovanju HT-a – od dubljeg razumijevanja potreba korisnika i personalizacije usluga do brže i učinkovitije reakcije na zahtjeve tržišta. AI koristimo za prepoznavanje uzoraka ponašanja, što nam omogućuje dinamične prilagodbe i brži time-to market. Neka rješenja razvijamo sami, a partnerstva s globalnim tehnološkim liderima, poput Microsofta, Googlea ili SAP-a, donose nam pristup najnovijim tehnologijama i ubrzavanju inovacije. Dok smo kroz suradnju s Perplexityjem omogućili svima u Hrvatskoj da besplatno koriste ovog AI asistenta.
Koji su konkretni primjeri njezine primjene unutar HT-a i Combisa?
– AI i machine learning koristimo za analizu načina korištenja usluga i povratnih informacija korisnika, na temelju čega izrađujemo personalizirane preporuke. Razvijamo prediktivne modele koji nam pomažu prepoznati i spriječiti potencijalne probleme korisnika prije nego oni uopće nastanu. U Combisu razvijamo napredna rješenja za dokument menadžment, AI asistente, pripremamo i niz novih na AI-ju temeljenih proizvoda koji će biti dio naše ponude za digitalizaciju poslovanja. Jedan od projekata na koje smo iznimno ponosni jest implementacija AI glasovnog asistenta Mia za Zagrebačku banku, a koji je smanjio prosječno vrijeme obrade poziva na pola. Pri čemu Mia sada u potpunosti obrađuje nekih 25 posto poziva te je dostupnost korisničke podrške povećana.
Hrvatska lider u Smart City rješenjima
Projekt "Rijeka Gateway", 5G pametne zračne luke, Smart City aplikacije i rješenja za Split, Rovinj, Dubrovnik, tehnologije za rano otkrivanje potresa... HT sve više djeluje kao inovacijski partner gradovima. Koji projekt vam najbolje pokazuje što znači spoj tehnologije i društvene koristi? Koliko je danas važno stvarati lokalna, ali globalno primjenjiva rješenja?
– Svaki od ovih projekata ima posebnu vrijednost, ali istaknula bih upravo projekte "NextGen 5G Airports" i "Rijeka Gateway" kao primjere gdje ICT industrija stvara dodatnu vrijednost i omogućuje rast drugim industrijama. Također, tu su Smart City aplikacije za Split i Rovinj, kao i Vodice i Otočac te globalno prepoznat primjer Dubrovnika, gdje su implementirana rješenja za pametno upravljanje gradom. Ponosni smo i na pilot za rano otkrivanje potresa kod Dubrovnika, što je inovativna tehnologija koja povećava sigurnost građana i infrastrukture, te odličan primjer tehnologije u službi čovjeka. Naš cilj je da lokalne zajednice dobivaju pristup vrhunskim uslugama i znanju, a Hrvatska se pozicionira kao lider u Smart City rješenjima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....