StoryEditorOCM
Biznisna radost gostiju

Novi trend u Njemačkoj, čak i vrhunski restorani znatno smanjuju cijene; Evo što je u pozadini, razlog je jednostavan

Piše Vijesti SD
23. travnja 2025. - 07:50

U berlinskoj gastronomiji situacija je teška. Nakon što je savezna vlada poništila sniženi porez na dodanu vrijednost (7%) i ponovno ga povisila na 19%, što je značilo kraj “korona olakšica”, broj gostiju je opao.

Tome su pridonijeli i cjenovni šokovi posljednjih godina – jelovnici su postali zahtjevni i za dublji džep. No u Berlinu se sada pojavljuje alternativni trend: mnogi vrhunski restorani snižavaju cijene. Što je razlog tome?

Kako piše Fenix-magazin, cijene u restoranima nisu samo malo porasle – eksplodirale su. Prema podacima Saveznog zavoda za statistiku, u usporedbi s 2020. godinom, gosti sada za alkoholna pića plaćaju do 26,9% više, a za glavna jela čak 32,9% više. Godine 2023. uslijedio je val zatvaranja, jednostavno zato što su gosti izostali.

Neki berlinski restorani sada pokušavaju preokrenuti situaciju. Prema pisanju „Tagesspiegela“, restoran „Kink“, poznat kao vrhunski lokal, drastično je snizio cijene. Neka jela koštaju manje od 10 eura, većina ispod 20.

image
Lb Studios/Connect Images Via Afp

Dugo su cijene ispod deset eura bile „neprelazna granica“ za ovakve restorane. Ipak, to znači i 25% niži prosječni promet, priznao je jedan od vlasnika. Kako bi uštedio, planira „restrukturirati uslugu“, što je možda samo uvod u smanjenje osoblja.

Slično je postupio i poznati restoran sa zvjezdicom „Swanson“. Vlasnik Björn Swanson smanjio je cijenu menija s 134 na 99 eura (uz određene kompromise). Restoran je bio pun, ali su rastući troškovi i veći napori u kuhinji ipak smanjili dobit. U međuvremenu je morao gotovo udvostručiti cijenu – sada iznosi 149 eura.

Restorani poput „Irma La Douce“ i „Eins44“ također su promijenili svoje koncepte kako bi snizili cijene. Umjesto isključivo fine dininga, sada nude i klasična, jednostavnija jela. Sve je postalo pristupačnije – a prosječan trošak posjete je manji za 40%.

„Nekada se govorilo – što je lokal puniji, to je veći promet po gostu“, prisjeća se Jonathan Kartenberg iz „Eins44“. Ako lokal dobro radi, ljudi će naručiti još koju bocu – i to donosi novac.

Hoće li se berlinski trend snižavanja cijena prenijeti na cijelu ugostiteljsku industriju i hoće li dugoročno funkcionirati, ostaje vidjeti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 14:05