Brazil, najveće gospodarstvo Latinske Amerike, s više od 220 milijuna potrošača, predstavlja iznimnu priliku za europske i hrvatske poljoprivredne proizvođače.
Unatoč veličini i kupovnoj moći tržišta, izvoz poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz EU u Brazil i zemlje Mercosura još uvijek čini tek oko 6 % ukupnog izvoza EU-a. Upravo zato Europska komisija posljednjih godina intenzivno potiče nastup europskih proizvođača kroz promotivne kampanje, poslovne delegacije i sudjelovanja na međunarodnim sajmovima poput ANUGA Selecta u São Paulu.
Cilj je otvoriti vrata novim poslovnim suradnjama i ojačati prisutnost europske – pa tako i hrvatske – hrane i pića na dinamičnom tržištu Južne Amerike.
U tom kontekstu, sudjelovanje Hrvatske i HPK-a u ovogodišnjoj delegaciji dodatno učvršćuje poziciju naših proizvođača i otvara nove mogućnosti za plasman domaćih proizvoda izvan Europe.
Martina Pernar Škunca, voditeljica marketinga u Paškoj sirani, predsjednica Udruge proizvođača paškog sira i članica Odbora za žene Hrvatske poljoprivredne komore (HPK), predstavljala je hrvatske proizvođače i paški sir u službenoj delegaciji poljoprivredno-prehrambenog sektora Europske unije koja je boravila u Brazilu od 20. do 24. listopada 2025.
Delegaciju je predvodio povjerenik EU-a za poljoprivredu i hranu Christophe Hansen, a činilo ju je oko 80 predstavnika sektora hrane i pića iz cijele Europske unije. Cilj posjeta bio je olakšati izvoz europskih proizvoda na brazilsko tržište i otvoriti nove poslovne prilike za proizvođače.
-Naša članica Martina Pernar Škunca predstavljala je u ovoj delegaciji HPK, HGK, Ministarstvo poljoprivrede, Zadarsku županiju, te 85 kooperanata Paške sirane. Poziv je uslijedio nakon što je Paška sirana u svibnju ove godine u Europskom parlamentu predstavila paški sir povjereniku Hansenu na konferenciji o budućnosti mediteranske poljoprivrede i ZPP-a, istaknuli su iz HPK-a.
Delegacija je u Brazilu sudjelovala u brojnim B2B susretima u São Paulu, posjetila trgovačke lance i sajmove, te dobila izravne informacije o tržištu hrane i pića. Riječ je o jedinstvenoj platformi koja pomaže europskim proizvođačima da se povežu s partnerima iz najvećeg gospodarstva Latinske Amerike, s tržištem od 220 milijuna potrošača.
Iako Brazil ima ogroman potencijal, udio EU izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u tu regiju i dalje je nizak – tek oko 6 % ukupnog izvoza EU. Upravo zato Europska komisija posljednjih godina intenzivno promiče europske proizvode u Brazilu, kroz niz promotivnih kampanja i sudjelovanja na sajmovima poput ANUGA Selecta u São Paulu, gdje je ove godine predstavljen i EU Priručnik za ulazak na brazilsko tržište.
Sudjelovanje Martine Pernar Škunce u ovoj delegaciji još je jedan dokaz kako hrvatski proizvođači mogu ravnopravno stati uz bok najboljima u Europi i širiti prepoznatljivost domaćih proizvoda na svjetskim tržištima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....