U Hrvatskoj puno učenika ide na instrukcije, bilo za ispravak negativne ocjene ili za poboljšanje postojećih, često i za dobivanje tako tražene ocjene odličan. To nas dovodi do također odavno naznačenog i raširenog fenomena superodlikaša.
Zanimljivo iskustvo iz prve ruke na Redditu je objavio čovjek koji pola godine daje instrukcije iz matematke, pri čemu je ostao zapanjen količinom neznanja učenika.
Ovo je njegova objava:
- Dajem instrukcije iz matematike zadnjih šest mjeseci i nagledao sam se svega i svačega. Ali jedna stvar koja mi najviše diže tlak, je sljedeća:
Dođem kod nekog novog na instrukcije, i prva stvar koju čujem, često od roditelja, je za koju se ocjenu njihovo dijete "bori". I onda krenemo s radom, krenemo lagano… i ja shvatim razinu znanja tog učenika. I odmah mi nije dobro. Zašto? Zato što da mi kaže roditelj da se njihovo dijete bori za dva ili tri, razumio bih njihovo neznanje, ali kad mi kaže da se bori za peticu... Evo jednog od svježijih primjera, piše poučavatelj matematike na Redditu.
- Držim instrukcije dečku iz 8. razreda. Dočekuje me mama na vratima i odmah krene: "Moj sin se bori za pet iz matematike. Bistar je, pametan, treba mu petica za upis u dobru srednju, jer škola je izuzetno bitna i bez nje se ne može uspjeti."
Krenemo mi s instrukcijama.
Deset minuta kasnije tlak mi skoči na 6567458967. Dijete koje se bori za peticu, ne zna riješiti jednadžbu s jednom nepoznanicom! Jednadžbu! S jednom! Nepoznanicom!
Osmi razred, bori se za pet iz matematike!????
I da stvar bude još gora, ja mu odlučim to gradivo petog/ šestog razreda objasniti, detaljno, strpljivo, korak po korak. Pola sata prođe, radimo samo to jedno gradivo. Dam mu sedam zadataka, sve isti princip. I on sedam puta zaredom krivo riješi jer ne zna elementarne stvari poput zbrajanja i oduzimanja razlomaka, množenja i dijeljenja jednadžbi, itd....
I ovaj tu primjer nije izuzetak. Ovo je samo jedan od stotinu primjera koje sam vidio u zadnjih šest mjeseci. Ali ova situacija me baš pogodila u živac, jer, realno, taj dečko bi trebao biti sretan ako izvuče trojku s tim znanjem. A ne da se "bori" za peticu????
I pričam ovdje konkretno o osnovnoj školi, gdje su kriteriji ocjenjivanja katastrofa. Gdje mi dolaze ovakva djeca, s roditeljima koji su u filmu da im je dijete sljedeći matematički genij, a realnost je potpuno drugačija. Katastrofa, zaključio je poučavatelj matematike na Redditu.
Njegova objava izazvala je brojne komentare: "U tome je stvar, on je trebao instrukcije prije 5 godina. To što je on uspio proći je tragedija"; "Zbog ovog sam ja prestao davat instrukcije. Moji živci vrijede više od tih stotinjak eura mjesečno"; "Potpisujem ovo od prvog do zadnjeg slova! Potpis: učiteljica koja već preko 8 godina radi na određeno"; Evo moja priča od prošle godine. Davao sam instrukcije iz engleskog za sedmi razred, a mali dobivao 1 ili jedvice 2. Njegov tata mi kaže - pa prošle godine je imao 5, ova nova profa im nije normalna. Na kraju se ispostavilo da se prava profa vratila s porodiljnog, a mlada profa koja ju je mijenjala je svima pisala petice. I ajde ti sad nekome tko se jedva zna predstaviti na engleskom navuci ocjenu na odličan."; "To ti je zato jer im se danas ne smije dat jedinica i nastavnici ne žele obolit na živce zbog svađa s roditeljima i prijetnji inspekcijom. Druga stvar, teško je naći pravog matematičara da predaje u školi, u osnovnoj je gro nastavnika s učiteljskim faklutetom i "pojačanom" matematikom. Pravi PMF-ovac neće raditi za ove novce u školi. Tak ti je i sa stranim jezicima, fizikom, kemijom, biologijom";"Ja te kompletno razumijem. Baš kompletno. Probao sam davati instrukcije iz kemije, ali sam odustao. Količina znanja koja je nedostajala toj djeci nije bila količina koju bih mogao usaditi instrukcijama" ....
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....