U velikom istraživanju koje je među svojim članovima krajem prošle godine provela Hrvatska liječnička komora (HLK) Opća bolnica Zadar zauzela je visoko četvrto mjesto po uvjetima rada dok je istovremeno ova velika dalmatinska zdravstvena ustanova na začelju liste po kvaliteti upravljanja, kao najlošija među svim općim bolnicama.
Ovo je drugi put u dvije godine da HLK provodi ovo ustraživanje u kojemu su liječnici potpuno anonimno i on line putem kroz više od 100 pitanja raspoređenih u pet modula cjenjivali uvjete rada, kvalitetu upravljanja, edukaciju, sigurnost i druge aspekte svoje radne svakodnevice. Temeljem tih odgovora bolnice su rangirane na kroz dva kompozitna indeksa: kvalitetu upravljanja i uvjeta rada. Što je niža vrijednost indeksa, to bolnica ima bolju odnosno lošiju poziciju na rang-listi. U zadarskoj bolnici, promjerice, taj indeks za kvalitetu upravljanja iznosi 57, 86 posto, odnosno 36 mjesto od ukupno 39 bolnica u Hrvatskoj. Za uvjete rada on je 39,73 posto, odnosno, visoko četvrto mjesto.
Da priča bude zanimljivija, u istom istraživanju provedenom 2022. godine, rezultati su bili vrlo slični: zadarska bolnica svrstana je na drugo mjesto po uvjetima rada među svim hrvatskim bolnicama, ali i na predzadnje mjesto po kvaliteti upravljanja. Kako objašnjavaju ovakve proturiječnosti i kakve prigovore liječnici imaju na kvalitetu upravljanja kad je ocjenjuju ovako lošom, objašnjenje smo tražili od ravnateljstva bolnice, a odgovor dobili od dr. Nediljka Jovića, pomoćnika ravnatelja za kvalitetu.
- Istraživanje Hrvatske liječničke komore o upravljanju bolnicama i radnim uvjetima, kada je riječ o Općoj bolnici Zadar, pokazuje potpuno oprečne rezultate - smješta nas na začelje jedne, odnosno na visoko mjesto druge ljestvice. Stoga, možemo zaključiti kako istraživanja poput ovoga, u kojem sudjeluju isključivo bolnički liječnici, a ne ostali zaposlenici niti pacijenti, mogu javnost dovesti u zabludu te kod pacijenata stvoriti iskrivljenu sliku o kvaliteti zdravstvene zaštite koju pruža naša ustanova kao i sve ustanove obuhvaćene istraživanjem te iste diskreditirati- kaže dr. Jović, dodajući kako ovakve ankete pokazuju nevjerodostojne rezultate.
Njegovu tvrdnju dijelom potvrđuje i podatak koji smo naknadno dobili od Hrvatske liječničke komore, a on pokazuje kako je u ovoj anketi sudjelovalo svega 32 posto liječnika zaposlenih u Općoj bolnici Zadar. Dakle, njih trećina. Koliko je to reprezentativni uzorak, pogotovo ako se zna da je anketa bila anonimna, također je pitanje za raspravu.
- Opća bolnica Zadar postoji zbog građana grada Zadra, žitelja Zadarske županije i žitelja županija koje nam gravitiraju. Naša misija je očuvati i unaprijediti zdravlje tog stanovništva kroz dijagnosticiranje, liječenje i rehabilitaciju bolesnika te kroz zaštitu javnozdravstvenog interesa, rano prepoznavanje rizika bolesti i sprečavanja bolesti. Sukladno navedenom, ocjenu kvalitete zdravstvene zaštite treba temeljiti na razini zadovoljstva pacijenta te na stvarnim ishodima liječenja. To su relevantni pokazatelji kvalitete zdravstvenih ustanova, dok istraživanja koja isključuju te ključne kriterije odaju jednostran pristup i nevjerodostojne rezultate- kaže Jović i poručuje kako ih “rezultati navedenog istraživanja neće niti poljuljati niti uzvisiti”.
- Mi ćemo, kao i dosada, u svom radu ostati posvećeni boljitku i zadovoljstvu pacijenata uz istovremeno jačanje upravljanja i organizacijske kulture uz poticanje dvosmjerne komunikacije- poručuju iz ravnateljstva zadarske bolnice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....