Kada je prije 27 godina u Marini Kornati, koja posluje u sastavu Ilirije d.d., odnosno u Biogradu na Moru održan prvi nautički sajam, izložena je bila samo jedna nova jedrilica, a ostalo su bili polovni brodovi i oprema. Danas je taj projekt turističke kuće Ilirija d.d. postao najveći nautički sajam u Hrvatskoj i jedan od 20 najvećih u svijetu. Riječ je dakako o Biograd Boat Showu koji je gotovo tri desetljeća kasnije izrastao u međunarodni brend, nezaobilazno mjesto susreta nautičke industrije i zaljubljenika u more. Od 22. do 26. listopada grad s tek pet tisuća stanovnika ponovno će ugostiti tisuće posjetitelja, više od 500 plovila, preko 50 svjetskih i hrvatskih premijera, te bogat zabavni i poslovni program.
- Ono na što smo najviše ponosni jest činjenica da u 27 godina nismo imali pad – ni globalna financijska kriza nas nije zaustavila. Naš je sajam jedini koji je 26 od 27 godina imao neprekidan rast. Jedina godina kada nismo oborili rekorde bila je prva pandemijska – tada smo bili na 85 posto prethodne godine, ali smo odmah sljedeće godine nastavili rasti, ističe Milan Šangulin, direktor BBS-a.
U industriji poznat po svom autentičnom pristupu, sajam svake godine potvrđuje status događaja koji ne poznaje stagnaciju.
- Naš uspjeh nije slučajan. Imamo zlatnu formulu – nikada ne obećavamo više nego što možemo ispuniti. Naši izlagači su naši glavni kupci, i ako su oni zadovoljni, dolaze i posjetitelji, kaže Šangulin. Poslovni sustav Ilirije, odnosno njegovi zaposlenici, profesionalna i uhodana ekipa, s dugogodišnjim znanjem i iskustvom, već 27 godina stvara visok i profesionalan standard u organizaciji, afirmaciji i prepoznatljivosti sajma. Bez takovg organizacijskog ustroja, ništa od ovog ne bi bilo.
Lojalnost izlagača i partnerski odnos, dodaje, ključ su dugovječnosti.
- Ako svakog izlagača gledaš kao centar, svoj svijet i poštuješ njegove interese, on će ti dugoročno postati saveznik. Tako gradimo povjerenje, i zato rastemo iz godine u godinu.
Kada su prije 27 godina organizirali prvi sajam, izložena je bila tek jedna nova jedrilica, dok su ostali brodovi bili rabljeni.
- Prve tri godine organizirao ga je Yacht Club Biograd. Treću godinu imali smo dva šatora i mislili smo da smo napravili veliko čudo, prisjeća se kroz smijeh. Tada je Biograd Boat Show bio četvrti sajam u Hrvatskoj. Danas je u top 20 nautičkih sajmova svijeta, a po broju izloženih plovila – među 15 najvećih.
Ključna odluka koja je promijenila sve dogodila se već u ranim godinama.
- Anketirali smo tržište i shvatili da se svi sajmovi održavaju u proljeće. Onda smo napravili zaokret – mi smo krenuli u jesen. 2004. smo napravili prvi ozbiljan iskorak, a tri godine kasnije, tik prije globalne krize, proširili smo se pontonskim mostom na drugu stranu Marine Kornati. To je bio presudan okidač za rast i razvoj sajma - atraktivnog i izazovnog.
Osim inovativnosti, Šangulin ističe da je lokacija Biograda odigrala važnu ulogu.
- Biograd, odnosno Ilirija ima sve – marine, hotele i restorane na jednom mjestu. Napravili smo atraktivan paket, što je bilo presudno jer su se svi veliki sajmovi održavali u metropolama. Mi smo dokazali da i mali grad može biti svjetski centar nautike, govori Šangulin naglašavajući kako njihov rast ne bi bio moguć bez stabilne i sustavne organizacije unutar Ilirije koja kroz listopad diše za sajam.
- Kod nas se točno zna tko što radi. Glavni kupci su nam izlagači – ako oni dođu, doći će i posjetitelji. Zato je naš fokus uvijek na njima.
Većina velikih svjetskih sajmova održava se u velikim gradovima, no trend posljednjih godina, kaže, ide u korist Biogradu.
- Mnogi veliki sajmovi u Parizu, Hamburgu i Amsterdamu su bankrotirali. Ti sajmovi u halama jednostavno nisu ni blizu atraktivni kao morski sajmovi, koji rastu svake godine. Naš sajam je dokaz da publika traži autentičnost i doživljaj, a ne samo izložbene prostore, kaže Šangulin dodajući kako se Biograd Boat Show razlikuje od svih drugih i po atmosferi.
- Naš sajam se održava u malom gradu koji i inače ima vrhunsku ugostiteljsku ponudu. Naši posjetitelji traže fine stvari – buteljirana vina, autohtonu hranu, iskustvo. Kad dođu na sajam, upoznaju Biograd i okolinu, otkrivaju našu obalu, i vraćaju se. To je efekt koji dugoročno diže kvalitetu cijelog doživljaja, kaže Šangulin.
Dnevni ritam sajma pun je poslovnih susreta i prezentacija, ali pravi šušur kreće kad sunce zađe.
- U milijunskim gradovima, kad sajam završi, svatko ode svojim putem. U Biogradu tek tada počinje zabava. Cijeli grad živi nautiku – koncerti, izložbe, druženja… To je iskustvo koje ljudi pamte i zbog kojeg se vraćaju.
Ovogodišnje izdanje donosi više od 500 plovila i 40 premijera, među kojima je i svjetska premijera domaće jedrilice. U gradskoj luci bit će izložene impresivne jedrilice, katamarani i motorna plovila, ali i 22 najnovija automobila poznatih marki.
Prošle godine Biograd Boat Show posjetilo je više od 23.000 posjetitelja, a očekuje se da će ove godine taj broj biti još veći.
- Kada 23 tisuće ljudi dođe u grad s pet i pol tisuća stanovnika, to se osjeti na svakom koraku. To su kvalitetni posjetitelji, ljubitelji nautike i veliki potrošači. Biograd, odnosno Ilirija živi sa sajmom. Nakon svake godine pitaju me – što ćete sljedeće? Uvijek kažemo: ne znamo, ali znamo da ćemo pratiti tržište. Čim završi sajam, već idući dan počinjemo planirati novi. Naš cilj nije juriti brojke, nego zadržati relevantnost, govori Šangulin dodajući kako svake godine žele podići kvalitetu i ostati vjerni izlagačima i posjetiteljima.
- Imamo jasnu viziju, ali ništa od ovoga ne bi bilo moguće bez sustava i zaposlenika Ilirije. To su ljudi koji svojim radom i entuzijazmom stvaraju Biograd Boat Show. Oni su temelj svakog našeg uspjeha. Ne bi bilo ni smještaja bez hotela Ilirije, uostalom ne bi bilo ništa!
I kao i svake godine – uz more, brodove i poslovne susrete – Biograd će ponovno živjeti punim jedrima, uz legendarni zabavni program, spektakularni vatromet i besplatne koncerte Soulfingersa i Nene Belana.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....