Kako doznajemo, ostatak je podijelilo devet drugih taksi prijevoznika: tri dozvole dobio je Taxi Dalmacija, po dvije Dokoza j.d.o.o., Zadar obrt za taxi službu i Intervencijski centar j.d.o.o., dok je po jedno rješenje za rad odobreno taksi-službama Tonći, Macan, Yuran, obrtu Fox te Softi iz Zemunika.
Epilog je to malog natječaja koji je podigao veliku buru u zadarskoj javnosti, točnije javnog poziva za izdavanje dozvola za taksiranje koji je krajem veljače objavila Općina Zemunik Donji.
Odmah nakon što je objavljen, natječaj je izazvao veliko nezadovoljstvo brojnih taksista na zadarskom području, koji su zbog propisanih uvjeta izrazili sumnju u moguće pogodovanje.
– Umjesto da mladim ljudima daju priliku za samozapošljavanje, a ovdje su imali 38 takvih prilika, oni su više od pola dozvola dali samo jednoj tvrtki. Kako to drukčije nazvati nego monopolom i nelojalnom konkurencijom?! Tražili smo uvid u dokumentaciju oko ovog natječaja jer su nepravilnosti očite i to ćemo prijaviti nadležnim instituacijama.
Na žalost, to je jedino i najviše što udruženje taksista može poduzeti, prijaviti i čekati da neka institucija reagira – kaže Miljenko Begić, predstavnik Ceha taksi-prijevoznika i član vodstva taksi-sekcije pri HOK-u.
Ovo nije prvi put da taksi-stajalište u Zračnoj luci Zadar izaziva, blago rečeno, nesuglasice na relaciji zadarski taksisti – Općina Zemunik Donji. Lani je bilo čak i prosvjeda, Općina je uvela komunalne redare za čuvanje mira i reda na taksi-stajalištima, a prijevoznici su uredno podmirivali svoje obveze.
No, primirje je kratko trajalo jer je Općina Zemunik Donji ove godine odlučila izmijeniti dosadašnje uvjete i donijela novi pravilnik prema kojemu prednost na natječaju imaju autotaksi-prijevoznici s prebivalištem ili sjedištem na području općine Zemunik Donji, i to najmanje godinu prije podnošenja zahtjeva.
– Uz to, prednost imaju i oni koji u trenutku podnošenja zahtjeva nemaju izdanu dozvolu za obavljanje autotaksi-prijevoza igdje na području Republike Hrvatske osim za područje Općine Zemunik Donji.
Na taj su način zakinuli sve nas druge, pogotovo mlade ljude kojima su baš ovakvi natječaji prilika za samozapošljavanje. A znate da toga kod nas nema puno.
Da su to napravili, ja bih prvi javno pohvalio Općinu Zemunik Donji. Ovako, 22 od 38 dozvola otišlo je samo jednoj tvrtki – kaže Begić, dodajući kako je struka, baš zbog ovakvih stvari, tražila od Ministarstva prometa donošenje jedinstvenog pravilnika koji će jednako vrijediti za sve, umjesto da kompletan nadzor nad obavljanjem taksi-djelatnosti prepusti jedinicama lokalne samouprave.
– Nadam se da će barem Grad Zadar uvesti reda na taksi-stajališta. Jer ovo što se sad događa nije dobro. Umjesto da taksisti budu ambasadori turizma, zbog takvog nesređenog stanja, koje kulminira šaketanjem i tučama, gosti bježe od nas – završava Begić.
Na taj su način zakinuli sve nas druge, pogotovo mlade ljude kojima su baš ovakvi natječaji prilika za samozapošljavanje. A znate da toga kod nas nema puno.
Da su to napravili, ja bih prvi javno pohvalio Općinu Zemunik Donji. Ovako, 22 od 38 dozvola otišlo je samo jednoj tvrtki – kaže Begić, dodajući kako je struka, baš zbog ovakvih stvari, tražila od Ministarstva prometa donošenje jedinstvenog pravilnika koji će jednako vrijediti za sve, umjesto da kompletan nadzor nad obavljanjem taksi-djelatnosti prepusti jedinicama lokalne samouprave.
– Nadam se da će barem Grad Zadar uvesti reda na taksi-stajališta. Jer ovo što se sad događa nije dobro. Umjesto da taksisti budu ambasadori turizma, zbog takvog nesređenog stanja, koje kulminira šaketanjem i tučama, gosti bježe od nas – završava Begić.
PIŠE: Ana Vučetić Škrbić,
FOTO: Luka Gerlanc/CROPIX
FOTO: Luka Gerlanc/CROPIX
|
Ništa sporno U Općini Zemunik Donji kažu kako je sve napravljeno u skladu s pravilnikom koji su donijeli te sa zakonom. – Napominjemo da su svi autotaksi-prijevoznici kojima su izdane dozvole na temelju javnog poziva ispunili sve kriterije sukladno Odlukama i javnom pozivu, a dva osnovna kriterija su bila prebivalište ili sjedište na području naše općine i da nemaju izdanu dozvolu za obavljanje autotaksi-prijevoza negdje drugdje na području Republike Hrvatske – kažu u Općini, dodajući kako po tom kriteriju u njihovoj dodjeli dozvola nema ništa sporno jer je tvrtka Lulić svoje sjedište prebacila u Zemunik prije tri godne. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....