Posljednjih desetljeća u raznim je varijantama patentirao ulogu dobronamjernog gubitnika i zaštitnika nejakih. Od 2008. i solidnog akcijskog trilera ‘96 sati‘ nasnimao je 73-godišnji Liam Neeson cijelu nisku tipskih likova bivših tajnih agenata, kriminalaca pokajnika i pravednih osvetnika po modelu ‘svake godine po film jedan‘.
S obzirom na, najblaže rečeno, neujednačenu kvalitetu tih uradaka, mnogi su sa skepsom dočekali aktualni glumčev karijerni odmak prema akcijskoj komediji, točnije rebootu kultnog serijala ‘Goli pištolj‘ (The Naked Gun), koji je danas pokojnog Lesliea Nielsena 1980-ih vinuo u orbitu.
Usporedbe sa slavnim prethodnikom u Neesonovu slučaju bile su neizbježne, a za irskog glumačkog veterana i podosta rizične. Prirođeno lice melankolika nije bilo lako prilagoditi Nielsenovim unikatnim grimasama, no Irac se nije dao obeshrabriti. Naprotiv, na tragu prethodnikovih gegova, Neeson s lakoćom, i uz dosta autoironije, gradi karakter neprilagođenog čuvara reda i zakona u L.A.-u, Franka Drebina Jr. Zgodna je dosjetka što glumi sina originalnog troublemakera sa značkom: Nielsen bi, da je živ, dogodine navršio stotu pa raspon godina odgovara.
A tatin lik je, sjetit će poklonici slavne filmske parodije, svojedobno bio oličenje političke nekorektnosti koja s povratkom Trumpa na tron ponovno dobiva na cijeni. Redatelj obnovljenog ‘Pištolja‘ Akiva Schaffer bira mudru taktiku osvajanja publike: gomilanjem duhovitih epizoda i reminiscencija na prohujala vremena (O. J. Simpson, nekoć popularni vampirski TV serijal ‘Buffy‘...) prikriva nesavršenosti scenarija i brojne preveć djetinjaste pošalice. I doista, na takve promašene mete brzo se zaboravi kad vas zaskoče urnebesne scene poput snimanja glavnog junaka i njegove simpatije termovizijskom kamerom ili potjere za poludjelim snjegovićem iz horora.
Neesonu u filmskim nepodopštinama potporu odvažno pruža Pamela Anderson. Nekadašnja Baywatch heroina hrabro se nosi s rolom Beth Davenport, femme fatale koju bratovo ubojstvo poveže s Drebinom Mlađim. Glumački zadatak nije joj bio pretjerano zahtjevan, no zaprijetio je karikaturalnošću koju nezaboravna spasiteljica s plaže uspijeva zaobići. Štoviše, interakcija dvoje ključnih aktera, miljama udaljenih od prve mladosti, prerasta u dopadljiv prilog muško-ženskim odnosima.
Danny Huston kao glavni antagonist, informatički geek Richard Cane djeluje ridikulozno u svojim pokušajima ovladavanja ljudskom psihom, profil je to negativca kakav se i očekuje od parodije. Caneovo autonomno vozilo posebna je smijurija, uvijena poruka automobilskoj industriji da se okani ‘prometala‘ bez vozača.
Ukratko, novi ‘Goli pištolj‘ nadmašuje očekivanja gledatelja, ponajviše stoga što ona u startu nisu ni bila bogzna kako visoka. U poplavi aktualnih distopija i filmova o uzvišenim superherojima iz meta univerzuma, blesasta komedija poput ove dođe kao dobrodošlo osvježenje. Ako ni zbog čega drugog, a ono zbog na setu začete romanse glavnih glumaca o kojoj su se ovih dana naveliko raspisali svjetski mediji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....