StoryEditorOCM
SlikarstvoKROZ OSOBNI FILTER

Otvorena izložba ‘Ljeto i renesansa‘ u Staroj gradskoj vijećnici: splitska slikarica Tanja Ravlić oduševila sve prisutne

Piše Marina Knežević Petković
3. travnja 2025. - 19:46
Kustosica Petra Dajak Belas, ravnateljica Muzeja grada Splita Vesna Bulić Baketić, slikarica Tanja Ravlić i kustos Dalibor PrančevićMarina Knežević Petković/

U Staroj gradskoj vijećnici na Narodnom trgu, večeras je u 18:00 sati svečano otvorena izložba “Ljeto i renesansa” splitske akademske slikarice Tanje Ravlić. Ova intrigantna izložba, podijeljena u dvije tematske cjeline, donosi umjetničku refleksiju na prirodni i kulturni pejzaž kroz jedinstveni spoj apstrakcije, ekspresije i promišljanja o boji.

Na otvorenju su se okupili brojni ljubitelji umjetnosti, kolege i poštovatelji Tanjinog rada, a uvodne riječi zahvale upućene su Muzeju grada Splita i ravnateljici Vesni Bulić Baketić, Ministarstvu kulture, koji su podržali izložbu, kao i kustosici izložbe Petri Dajak Belas. Posebna zahvala pripala je i Daliboru Prančeviću, koji je svojim stručnim tekstom dao dodatnu dimenziju ovoj izložbi.

image
Marina Knežević Petković/

Umjetnički koncept: spoj introspekcije i povijesti umjetnosti

Izložba je koncipirana u dvije cjeline, od kojih svaka na svoj način istražuje doživljaj prostora, svjetla i boje. Na prvom katu postavljene su slike iz ciklusa “Ljeto”, gdje se umjetnica bavi istraživanjem refleksija morske površine, promjena svjetlosti i fluidnosti pejzaža. Ove slike ne donose klasične prikaze obale, već kroz igru boja i tekstura prizivaju atmosferu introspektivnog i kontemplativnog ljeta – godišnjeg doba koje usporava vrijeme i mijenja percepciju prostora.

image

More

Marina Knežević Petković/

S druge strane, na drugom katu nalazi se ciklus “Renesansa”, koji proizlazi iz umjetničine fascinacije bojama i vizualnim senzacijama renesansnog slikarstva. No, ovdje se ne radi o doslovnim citatima povijesnih djela, već o suptilnoj dekonstrukciji renesansnih tonova i kompozicija, koje Ravlić izolira, preoblikuje i stavlja u suvremeni kontekst. Zanimljivo je kako u ovom ciklusu umjetnica s ulja na platnu prelazi s akrila, što dodatno diferencira dvije cjeline izložbe.

image

‘Renesansa‘

Marina Knežević Petković/

Ljubav prema boji i procesu stvaranja

Tanja Ravlić je u razgovoru za ovu priliku istaknula kako su motivi mora i renesansnih boja dvije odvojene cjeline, koje nastaju kao rezultat njezinog dugogodišnjeg istraživanja:

- More je zasebna cjelina, nešto što nosim iz djetinjstva, što me oblikovalo i inspiriralo. Prije nekoliko godina započela sam raditi slike na tu temu, promatrajući svjetlost, refleksije i atmosferu. S druge strane, renesansa je moja trajna fascinacija – ne kroz povijest ili teoriju, već kroz čistu vizualnu snagu boje. Ja ne uzimam motive, već samo boje koje su mi intrigantne i od njih stvaram nove kompozicije. Motiv sam po sebi nije presudan, važna mi je živost, materijalnost slike, objasnila je Tanja.

image

‘Ljeto‘

Marina Knežević Petković/

Naglasila je i da ne voli teorijski definirati svoje slikarstvo jer, kako kaže: - Dok stvaram, imam svoje zakone – slike govore same za sebe i nijedan tekst ih ne može u potpunosti obuhvatiti.

image
Marina Knežević Petković/

Kritički osvrt i značaj izložbe

Dalibor Prančević, autor teksta izložbe, osvrnuo se na njezin značaj i umjetnički doprinos:

- Ono što prepoznajem u Tanji Ravlić jest težnja da povijest umjetnosti ne promatra kao pasivni repertoar slika i artefakata, već kao aktivan princip koji nam može pomoći razumjeti i sadašnjost. Na prvom katu Stare gradske vijećnice predstavljeni su akrili na platnu, ciklus koji možemo promatrati kao svojevrsni vizualni dnevnik. Ove slike donose kontemplativnu, gotovo introspektivnu atmosferu ljeta – godišnjeg doba koje usporava vrijeme i mijenja našu percepciju. Iako je ciklus duboko osoban, gledatelj u njemu može pronaći vlastita sjećanja i iskustva mora, ljeta i svjetla.

image
Marina Knežević Petković/

- Na drugom katu, umjetnica se okreće problematizaciji kulturnog pejzaža. Odabrala je djela iz povijesti umjetnosti, posebno iz razdoblja renesanse, i na svoj ih način reinterpretirala. Izdvaja ključne fragmente, razlaže boje i strukture te ih transformira u osobnu, suvremenu apstrakciju. U ovom dijelu izložbe, umjesto akrila na platnu, koristi ulje na platnu, što dodatno naglašava razliku između dva ciklusa.  Također je istaknuo zanimljiv moment povratka slikarstvu u Tanjinom radu: -Tanja je započela iz slikarskog medija, bavila se videom, ali mu se sada vraća na jedan sasvim nov, osoban i intrigantan način. Ova izložba pokazuje njezin dosljedni umjetnički put i istraživački pristup.

image

Ulje na platnu 

Marina Knežević Petković/

Što slijedi nakon ovog ciklusa?

Na pitanje o budućim planovima, umjetnica je ostala zagonetna, ali je dala naslutiti da se njezino istraživanje boje i slikarstva nastavlja: - Nakon dvadeset godina apstraktnog ekspresionizma, ovo me vratilo nečemu drugačijem. Ovo je samo srednja faza, ono što dolazi još se razvija. Ne mogu sada reći u kojem će smjeru otići, ali sigurno je da se proces nastavlja.

Izložba “Ljeto i renesansa” još je jedno u nizu značajnih umjetničkih događanja u Splitu, a kroz spoj introspektivnih pejzaža i reinterpretacije renesansnih boja, Tanja Ravlić pokazala je kako slikarstvo može biti medij istraživanja sjećanja, percepcije i odnosa između prošlosti i sadašnjosti.

Publika će ovu jedinstvenu izložbu moći pogledati do 1. svibnja 2025. u Staroj gradskoj vijećnici, a svakako se preporučuje doći i uživo doživjeti teksturu, boje i atmosferu njezinih radova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. listopad 2025 21:46