StoryEditorOCM

OH DIVINOSaša Bernobić proizvodi na ovim prostorima nepoznato, otkošteno maslinovo ulje, a litra je - najskuplja na svijetu!

Piše Branka Žužić
6. veljače 2022. - 07:58

Priča o ekskluzivnom, božanstvenom i najskupljem ekstradjevičanskom maslinovu ulju na svijetu rodila se u snu 33-godišnjeg ambicioznog, odvažnog i poduzetnog dipl. agronoma Saše Bernobića iz sela Ohnića, sa svega 20-ak stanovnika, pokraj Vižinade na Poreštini.

Naime, taj mladi, ali već respektabilni maslinar i vinar, vlasnik OPG-a OH WINE, posvećen je 24 sata dnevno traženju najviše ljestvice kvalitete svoga brenda, njegovoj promociji i plasmanu, pa ne čudi što i dok spava sanja o novim idejama i pothvatima.

Tako mu se u snu rodila ideja da eksperimentalno krene u sasvim novo, ovim prostorima nepoznato – otkošteno (denocciolato) maslinovo ulje.

– Moja vam je životna deviza "nema ne morem, mora moći". Nakon tog sna da prvi probam s proizvodnjom ulja nakon otkoštavanja, odlučio sam zaploviti tim nepoznatim i rizičnim maslinarskim vodama. U tome sam se oslanjao na znanost i struku, koristeći iskustva najboljih talijanskih i španjolskih stručnjaka, koji su, vodeći se znanstvenim rezultatima, veliki pobornici proizvodnje upravo takvog ulja. A Istra, koja je već godinama najbolja maslinarska regija na svijetu, zbog blagodati makro i mikro lokacija, klime, novog pristupa i novih tehnologija, od sadnje, berbe, prerade do buteljiranja i etiketiranja, trebala se u tom mom projektu pokazati i dokazati idealnim "inkubatorom". I pokazala se.

- Limitirana proizvodnja od 70 litara toga novog, vrhunskog ulja, brenda OH DIVINO (OH BOŽANSTVENO), već je davno planula. Naručili su je i rezervirali naši vjerni strani klijenti visoke platežne moći, austrijski bankari, njemački industrijalci i u manjem broju ruski poslovnjaci – govori nam naš simpatičan domaćin pokazujući nam tu zlatnu litrenu bocu "tešku" 150 eura, dakle 1000 kuna.

image
Goran Šebelić/Cropix

Boca odiše gospodskim i damskim štihom, i zbog crnog plišanog "odijela ili toalete" sa satenskom vrpcom, i zlatno crne profinjene kutije na kojoj dominira broj 5720. A na onoj od 2,5 dl 1430. Vjerovali ili ne, to su brojevi plodova maslina, koji su preradom pretočene u spomenute količine božanstvenog tekućeg zelenog zlata.

– Priznat ću vam, kada sam krenuo put talijanskoga grada Monfalconea, gdje sam dogovorio preradu tog otkoštenog ulja, bio sam svjestan da će troškovi prerade biti veći i iznose 1,9 kuna po kilogramu, da će transport biti dulji i zahtjevniji, ali su me strast i optimizam vodili prema realizaciji tog eksperimenta, odnosno moga novog projekta. Bio sam šokiran kada sam nakon prerade oko 1,5 tona mojih najboljih i najkvalitetnijih maslina dobio randman od svega 5 posto.

- Vraćajući se iz Monfalconea praktički s malom kantom ulja od 70 litara, razmišljao sam kako ću obitelji objasniti svoju glupost. Međutim, ubrzo se pokazalo da je to bilo zapravo istinsko remek-djelo svjetskog dometa, tako da je moj novi, sada slavni brend postao tema i izvan granica naše zemlje – iskreno nam govori Saša Bernobić.

Pritom nam pojašnjava da u toj talijanskoj uljari glodalica oglodi plod masline, razmrvi je, nakon čega se eliminiraju i odstrane koštice, tako da pulpa odlazi u ekstraktor, odnosno miješalicu, da bi na kraju prerade poteklo maslinovo ulje sjajne i neponovljive "baršunaste" kvalitete, što potvrđuje analiza provedena u porečkom Institutu za poljoprivredu i turizam.

Nakon ovog buma, koji je odjeknuo maslinarskim svijetom, našem sugovorniku stižu čestitke Centra za uljarstvo, našeg Ministarstva poljoprivrede na, kako se ocijenilo, hrabrom i ekskluzivnom pothvatu mladog čovjeka na promociji Republike Hrvatske.

image
Goran Šebelić/Cropix

– Ovaj brend je nešto sasvim novo, nisam htio da cijena bude u fokusu, već visoka kvaliteta limitirane serije, koja je namijenjena elitnim kuhinjama, dakle restoranima s Michelinovim zvjezdicama. U pregovorima sam s hrvatskim vlasnicima takvih restorana, jer smo obostrano svjesni da je OH DIVINO prestiž, zapravo kravata uljara – napominje ovaj kreativni i hrabri maslinar i vinar.
Na pitanje jesu li na pomolu još kakve nove, revolucionarne ideje, kao iz topa odgovara:

– Gazimo dalje, samo prema naprijed i budućnosti. Ako postoji još nešto novo, a poznato je znanosti o maslinovu ulju, ja ću pokušati krenuti u novi projekt. Primjerice, u suradnji s nekim od medicinskih fakulteta, njihovim onkolozima, pokušat ću vidjeti može li se napraviti nešto još jače i snažnije od denocciolato ulja, nešto poput eliksira, jer je znanost već potvrdila da ekstradjevičansko maslinovo ulje ima antikacerogena svojstva. Više od toga vam ne mogu otkriti!

Tako nam kroz smijeh veli Saša Bernobić, koji je već stekao slavu s ovim novim ekskluzivnim uljem na kojem je radio dvije godine.

Brend OH mu je, ističe, simboličnog i prepoznatljivog naziva. Naime, njime je htio promovirati svoje selo Ohniće, a pritom klijentima poručiti kako je OH, dojam i percepecija o nečemu što nam se sviđa i što nam godi.

image
Goran Šebelić/Cropix

A da se on voli poigravati nazivima svojih brendova, svjedoče simboli njegova vrhunskog maslinova ulja: OH EVOO (OH Extra vergine olive oil), OH FAMOSO – famozno, što mu je ime miksa od 70% leccina, 20% istarske bjelice i 10% pendolina, OH FORTE – jako, naziv je monosortnog ulja od istarske bjelice, a OH DIVINO – božanstveno, već je početak nove povijesti.

Nema namjeru svoja ulja izvoziti izvan Europske unije, već će se širiti i dalje na Austriju, Njemačku, Italiju i Sloveniju, te diljem Hrvatske, gdje je sve više vrhunskih i kvalitetnih maslinovih ulja. Smatra da će mu se ulaganja u proizvodnju najskupljeg ulja na svijetu vratiti nakon tri godine, jer su, po njegovim riječima, inputi troškova i marketinga brutalno visoki.

– Najvažnije je da sam ostvario cilj, doveo proizvod do savršenstva, tako da svijetu mogu viknuti: Tu smo, dođite i upoznajte nas!

Inače, obitelj Bernobić, točnije otac Anton, posadio je prve masline 2006., a njihovo prvo ulje, svega 7,5 dl, odlučili su "uokviriti", a za svoje potrebe nastaviti kupovati, da bi danas godišnje proizvodili prosječno oko 350 litara vrhunskoga maslinova ulja.

image
Goran Šebelić/Cropix

A ovaj autor ekskluzivnog maslinova ulja, koji je završio srednju Poljoprivrednu školu u Poreču, potom diplomirao na zagrebačkom Agronomskom fakultetu, zatim završio tečaj za profesionalne kušače maslinova ulja po licenciji našeg resornog ministarstva, zahvaljuje porečkoj Agrolaguni na sedmogodišnjem dragocjenom radu i iskustvu, koji su ga, kako kaže, stvorili.

Za to vrijeme, radeći s međunarodnim stručnjacima na polju vinogradarstva i maslinarstva, spoznao je važnost znanosti i struke, koja ga i danas vodi u nove, izazovne pothvate.

Danas je svjestan da mu je velika odskočna daska današnja općina Vižinada, koja je postala elitna turistička destinacija s luksuznim kućama za odmor, kojih nema ispod 4 zvjezdice, pa tako dobrostojeća turistička klijentela dolazi kod njega na prag, u kušaonicu, gdje prodaje većinu svojeg ulja i vina.

– Ostajemo na pet hektara vinograda i 1,5 hektara maslinika od 570 stabala te se nećemo širiti. Jedini nam je cilj jako dizati kvalitetu na temeljima autohtonih sorti maslina i vinove loze – zaključio je Saša Bernobić, pred kojim su, nedvojbeno, sjajna budućnost, uspjeh i slava.

Kategorija otkoštenog ulja


Saša Bernobić za sada neće sudjelovati na natjecanjima sa svojim prestižnim i božanstvenim maslinovim uljem, jer bi, po njegovu mišljenju, trebalo uvesti novu kategoriju otkoštenog ulja, gdje bi konkurirala najbolja ulja dobivena samo tim postupkom.

Stoga razmišlja predložiti Marcu Oreggiu, glavnom i odgovornom svjetskog vodiča maslinova ulja Flos Olei, da se kroz tu kategoriju omogući verifikacija kvalitete samo denocciolato maslinova ulja, u čijem se preradbenom procesu gube znatne količine ulja u korist vrhunske kvalitete.

Osam zlata za vino


Nakon što je otac Anton 1999. posadio prvi vinograd, Saša Bernobić, "inficiran" ljubavlju prema poljoprivredi, tada vinogradarstvu, nakon više godina rada, težeći kvaliteti i jedinstvenosti, u kojima je "krstio" OPG OH WINE i vinski brend, osmislio originalne etikete, osigurao uz marketinška ulaganja izlazak i prodor na tržište, godine 2015. osvaja osam zlatnih medalja diljem Europe. To mu je bio putokaz da je kao enolog uspio stvoriti najbolje nijanse nektara bogova, ne tradicionalnim, već modernim brendom, prema tržišnim pravilima.

OH YEAH! je savršen spoj malvazije i chardonnaya, OH MY DARLING je roze od terana, OH MY GOOD NESS je crna kupaža merlota, terana i cabernet sauvignona, a OH ROSALINE je limitiranih 200 boca pjenušca. Ovaj eliksir od grožđa dostupan je najzahtjevnijim gostima luksuznih restorana Istre, Austrije i Njemačke.

Obiteljska priča i njemačka škola


A kad se bratske ruke slože, sve se može! To potvrđuje i ova obiteljska priča, jer, kako ističe Saša Bernobić, njegov brat Danijel, dipl. ing. strojarstva, velika mu je potpora i neizostavna, važna karika u realizaciji spomenutih projekata obiteljskog biznisa.

Naime, on je zadužen za prodaju, govori aktivno talijanski, njemački i engleski, te je "rođen" za promociju njihove obiteljske priče gostima, klijentima, turistima, znatiželjnicima. A tata Anton i mama Mira pružaju logistiku svojim sinovima, ne krijući roditeljski ponos i sreću.

A alfa i omega OPG-a OH WINE Saša Bernobić, zadužen i odgovoran za ideje i proizvodnju te realizaciju novih projekata, honorarno radi za njemačku tvrtku, vodeću na polju vinske biotehnologije i filtracije vina. Stoga ne čudi njegova profesionalnost i pedantnost, koju mu je usadila njemačka škola. OH, ovo je zasigurno priča za rubriku "(naj)bolja Hrvatska!".

image
Goran Šebelić/Cropix
16. prosinac 2025 02:42