Nestanak stare guvernante iz vlaka pokretao je radnju ranog Hitchcockovog remek-djela "Dama koja nestaje" iz pradavne 1938. godine. Nije to bio "običan" nestanak, nego krajnje misteriozan. Naime, vremešna gospođa je nestala kao da nije nikad ni postojala. Iako je jedna mlada žena vidjela, svi ostali putnici tvrde da stara dama nije uopće bila u vlaku. "The Lady Vanishes" je s tom premisom postavio "template" za "mystery" trilere koji je opstao sve do novog milenija.
Nešto slično vidjeli smo ne tako davne 2005. u solidnom "Redu letenja", s radnjom preseljenom iz vlaka u zrakoplov, gdje je majka (Jodie Foster) ostala paf kad se probudila tijekom prekooceanskog leta i shvatila da njezine kćerke nema u avionu. Prema članovima posade ona se nije ni nalazila na listi putnika niti ju je itko vidio.
Redatelj Simon Stone (mali Netflixov biser "Iskopina") i scenarist Joe Shrapnel ("Utrka", "Poslije rata", "Seberg", remake "Rebecce", "Snake Eyes") zasigurno su gledali Hitchcockov klasik i "Flightplan" prije rada na Netflixovu filmu "Žena u kabini 10" ("The Woman In Cabin 10"), odnosno ekraniziranja istoimenog "page turner" romana britanske spisateljica Ruth Ware.
Premisa je navlaš slična, ali pokazat će se da Stone i Shrapnel nisu puno naučili od uzora, premda su se mogli ugledati i na "Knives Out" Riana Johnsona. Istraživačka novinarka Laura Blacklock zvana Lo (Keira Knightley) pozvana je da poprati trodnevno krstarenje teško bolesne milijarderke Anne Bullmer (Lisa Loven Kongsli) i njezina supruga Richarda (Guy Pearce) te napiše članak o njihovoj zakladi.
Na superluksuznoj jahti sami su bogataši koji "upravljaju svijetom i ne želiš im se zamjeriti", mogući budući osumnjičenici, kao Annein liječnik (Art Malik), Thomas Heatherley (David Morrissey) i njegova supruga Heidi (Hannah Waddingham), influencerica Grace (Kaya Scodelario)... i Laurin bivši, fotograh Ben (David Ajala). Zaplet se zapliće kad Laura prve večeri čuje komešanje u susjednoj kabini broj 10 i vidi da je žena bačena preko palube.
Ni njoj nitko s jahte ne vjeruje kao i njezinim prethodnicama ("kabina je otpočetka prazna, gost je otkazao, svi su putnici na broju"), a sumnja se i da moguće utvara događaj zbog nedavne traume/svjedočila ubojstvu. Stone se trudi stvoriti približan osjećaj filmske verzije "page turnera", otprilike kao da gledajući film čitate napeti roman dok se vozite brodom, po mogućnosti superjahtom s labirintnim hodnicima.
No, taj osjećaj je kratkoga vijeka unatoč šačici intrigantnih trenutaka (netko je detektivski nastrojenoj Lauri napisao "prestani" na staklu tuš kabine i kasnije je naizgled i pokušao ubiti). Pozorniji gledatelj zarana bi mogao dokučiti o čemu se radi ako je pozornije pratio razgovor Laure i Anne, a i redatelj Stone prije isteka prve polovice otkriva što se dogodilo.
Nakon toga zbivanja bivaju sve manje zanimljiva i katkad graniče s nenamjernom žanrovskom (auto)parodijom, podsjećajući na Netflixovu "mystery" komediju "Slučajni detektivi 2" s Adamom Sandlerom i Jennifer Aniston. Samo Knightley i atraktivna fotografija Bena Davisa ("Duhovi otoka", "Heads Of State") drže "Ženu u kabini 10" iznad površine i spašavaju je da se ne utopi, ali ovo je u konačnici generički streaming materijal za ubijanje vremena. Više sreće s trećim "Nožem u leđa".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....