StoryEditorOCM

brodovi i sudbineŽivot i smrt najvećeg brodara (2): Jugoliniju pregazili vrijeme i tehnologija

Piše MARIJAN ŽUVIĆ
16. ožujka 2025. - 08:00

U 1955. nije bilo prinova, no u godinama koje su slijedile stigla je prava plima novogradnji. Nažalost, već je prvi korak bio razočaravajući! Jugolinija je naručila četiri turbinska linijaša nosivosti 10.500 tona, tri u Rijeci i jedan u Splitu. Drvar i Radnik isporučeni su 1956., a Marjan i Šibenik 1957. godine. Pogonile su ih dvije parne turbine od 4600 KS koje su se pokazale preslabima za takve brodove. Da stvari budu gore, izgradila ih je neiskusna tvornica Jugoturbina iz Karlovca, pa su kvarovi i skupi popravci bili česti.

Serija linijaša

Utjeha je stigla već 1957., kada su u Rijeci, Puli i Splitu izgrađeni jednaki linijaši Lika, Nikola Tesla, Treći maj i Uljanik. Bili su to robusni brodovi nosivosti 12.980 tona koji su se pokazali dobrim izborom za održavanje linije iz...

27. listopad 2025 20:44