StoryEditorOCM
Hrvatskapuna skladišta

Milijarda boca prijeti hrvatskom tržištu, domaći vinari u strahu; preplavit će nas jeftino vino iz susjednog skladišta

Piše Ivica Marković
31. listopada 2025. - 11:00

U Hrvatsku bi po prodajnim centrima uskoro mogla pristići dodatna količina inozemnih, u ovom slučaju talijanskih vina. To će se zasigurno i dogoditi, ukoliko se Talijani budu držali one "jeftino dam samo da prodam".

Naime, prema talijanskim izvorima, odnosno Demos Italiji (lijevoj kršćanskoj stranci), Italija se suočava s najvećom vinskom krizom zabilježenom u posljednjih nekoliko desetljeća. Prošla godina je u Italiji bila rekordna, kada se promatra kroz proizvodnju vina. Proizveden je čak 41 milijun hektolitara vina, ali je prodaja bila loša, pa je u ovom trenutku po raznim skladištima u Italiji više od milijardu neprodanih boca vina.

Istovremeno, potrošnja vina na talijanskom tržištu pala je za 20 posto u posljednjih 10 godina. Nove generacije - generacija Z i milenijalci piju manje i piju drugačije te preferiraju druge vrste pića.

No, najveći problem zbog čega je milijardu boca talijanskog vina u skladištima treba potražiti u činjenici da je Donald Trump uveo nove carine i to do 15 posto, što izravno pogađa talijanska vina, jer je Amerika najvažnije strano tržište za prodaju talijanskih vina.

Riječ je o eksplozivnoj kombinaciji viška ponude, pada potražnje i međunarodne trgovinske barijere koja nikako ne ide na ruku Talijanima. Za male proizvođače to je prava oluja.

Hoće li ova činjenica o velikim količinama neprodanog talijanskog vina utjecati na hrvatsko tržište, upitali smo Luku Rossija, koji je predsjednik Regionalne organizacije vinara Hrvatska Istra i Kvarner.

- Ta činjenica o neprodanom talijanskom vinu može predstavljati potencijalnu opasnost za hrvatske vinare, odnosno za hrvatsko tržište. Međutim, treba istaknuti da Hrvatska i sada ima veliki uvoz stranih vina, tako da smo mi, mislim, "začepljeni" tim stranim vinima i mislim da će se ti strani proizvođači sami boriti između sebe gdje plasirati neprodana vina - kazuje Rossi.

Mnogi dalmatinski vinari kažu da njima već sada nedostaje vina, odnosno da bi ih mogli prodati puno više, jer tržište traži hrvatska vina.

- Apsolutno se s njima slažem. I nama u Istri nedostaje naših autohtonih vina. Da možemo proizvoditi više, više bismo i prodali. U "obrani" hrvatskog vinarstva ili tržišta vina u Hrvatskoj moraju sudjelovati i vlasnici restorana, koji bi trebali u svojim ugostiteljskim objektima preferirati hrvatska, autohtona vina, a ne kupovati ona vina koja se iz inozemstva "guraju ni za što". Gost u hrvatskim restoranima želi popiti kapljicu hrvatskog vina. A kada je u pitanju inozemna boca vina od pet eura, treba reći da već takvih boca ima u Hrvatskoj i one ne prolaze, jer gost želi kvalitetu, kazuje Rossi.

Prema Rossiju, ulaganje u marketing je najvažnije.

- Brendiranje je najvažnije i ako budemo imali pravi marketing za hrvatska vina, straha od inozemnih vina nema. Danas se ovakva situacija s vinima događa u Italiji, sutra će se možda događati u Francuskoj. Mislim da će ova "kriza vina" utjecati u onom cjenovnom razredu gdje mi ne možemo sudjelovati, jer ne možemo tako jeftino proizvoditi vina. U Hrvatskoj ima 16.500 hektara vinograda i prvih 400 vinarija ostvaruje godišnji prihod od tek oko 200 milijuna eura - rekao je Luka Rossi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
31. listopad 2025 11:01