- Sol se ne koristi samo u glavnim jelima, već se odlično slaže s karamelom i čokoladom. Ljudima je to vrlo teško shvatiti i prihvatiti, iako se radi o kulinarskom trendu koji vani postoji već 20 godina. To znači nije ništa novo, ali cilj je napraviti to s hrvatskom soli, jer je smiješno da se u našim vrhunskim restoranima upotrebljava cvjetna sol iz Francuske i Engleske, umjesto naše cvjetne soli iz Nina. S takvim razmišljanjem nećemo moći razvijati brand domaće gastronomije. Ovu sol treba staviti u sve hrvatske restorane. To će biti teško, ali to je cilj koji smo si zadali.
Doduše, takvoj soli nije mjesto u onim našim restoranima kojima su glavna jela još uvijek pljeskavice i ćevapčići - rekao je Mate Janković, poznati hrvatski kulinarski chef, u društvu s direktorom Ninske solane Damirom Oštrićem i direktoricom Turističke zajednice Nina Marijom Dejanović.
Svi su oni promovirali cvjetnu sol i okušali se u berbi koja se, ručno, pri jakom suncu, obavlja na poljima soli Ninske solane. Pravokutnom drvenom grabilicom s nježnim sitom pažljivo se prolazi ispod površine gdje se hvataju fine strukture cvjetne soli.
Potom se cijede i istresaju u karijole te odvoze na obradu, gdje zapravo samo izgube još nešto vlage. I tako čitavog dana, strpljivo. Jer cvjetna se sol stvara rano ujutro i navečer, a kiša ili bura brzo unište strukture koje potonu na dno.
Ove su godine ubrane rekordne 4 tone cvjetne soli i 800 tona obične morske soli, što je povećanje za 30 posto u odnosu na prošlu godinu zbog velikog broja sunčanih dana bez kiše. Otvoren je lani i prvi hrvatski Muzej soli koji bilježi znatan turistički porast u broju posjeta, i do 40 posto.
Okrenuti izvozu
- Suradnja s Ninskom solanom je izuzetno dobra, s aspekta turističke destinacije i aspekta gospodarskog subjekta. Osim po proizvodnji soli, Ninska solana važna je zbog ptičjeg svijeta koji tu živi, mira i tišine koja vlada na bazenima. Ovo je prava turistička čarolija, oživljena i kroz prvi Muzej soli u Hrvatskoj. Od 2008. godine Solana bilježi 17 tisuća posjeta, a prošle godine oko 3,7 tisuća. Veliki broj turista iz Austrije i Njemačke organizirano autobusima dolazi na polja soli i takvih je posjeta sve više - istaknula je Marija Dejanović.
- U gospodarskom smislu okrenuti smo izvozu, cilj nam je osvojiti s našom soli barem istočnu Europu, a naš ekskluzivni proizvod upravo je cvjetna sol koja se dobiva potpuno prirodnim načinom, na čemu inzistiramo. Jedan kilogram cvjetne soli košta 300 kuna, a u njoj ima puno više kalcija i magnezija nego u običnoj soli. Dodaje se na kraju pripreme jela i stavlja se znatno manja količina nego obične soli - kazao je Damir Oštrić, dodajući kako su na ideju o berbi cvjetne soli došli obilazeći francuske solane.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....