StoryEditorOCM
Ostalopovremena zakrčenja zadarskih prometnica poput kakve elementarne nepogode

Zadar: dobili studiju, prometni kaos ostao

Piše PSD.
2. travnja 2008. - 11:50

Andrija Lučić / CROPIX
Povremeni prometni kaos pogađa Zadar kao elementarna nepogoda koja aktualizira značenje i primjenu Prometne studije. Za 170 tisuća kuna izradio ju je i prije dvije godine predstavio riječki Poslovni centar Instituta za građevinarstvo Hrvatske, ali se već sada postavlja pitanje razvija li se prometna stvarnost grada u skladu s predviđanjima i manje-više načelnim odrednicama Studije.

Primjerice, po Studiji je potrebno povećati broj jednosmjernih ulica, radi povećanja protočnosti prometa i broja uzdužnih parkirnih mjesta. Među takve ulice uvršteni su Put Murvice i Put Stanova, ali sve što se trenutno događa – proširenje Puta Stanova i izgradnja tri traka na Murvičkoj – ostavlja dojam da se od toga odustalo.

Nadalje, autori Studije predložili su da se formira jedna krovna organizacija koja bi upravljala prometnim sustavom i u čijoj bi nadležnosti bilo planiranje, koordiniranje projekata, parkiranje, te javni i gradski prijevoz, ali to do danas nije učinjeno.

- Ne slažem se s tim da je to bačen novac! Veliki dio onoga što se u Zadru radi temeljen je upravo na Prometnoj studiji, kaže gradonačelnik Živko Kolega i sam svjestan da je Studija ipak načelan dokument koji arhitektima i planerima razvoja grada daje samo strateške smjernice. Po Koleginom mišljenju nije moguće da gradska uprava ‘napadne cijele prometne koridore’ zbog kojih se stvaraju gužve, jer to nadilazi financijsku moć Grada.

Kada bismo morali financirati samo izgradnju prometnica, sve bi bilo kudikamo bolje i brže, ali mi moramo graditi svu komunalnu infrastrukturu, pa radimo sustavno i u skladu s financijskim mogućnostima, tvrdi Kolega, po kojemu bi Grad trebao upravljati svim prometnicama na svom području, osim državnih. Kolega navodi da su za promet u Zadru najbitnije dvije transverzale. Prva bi trebala od Gaženice preko Tuđmanove ulice, za čije će tri dionice uskoro ići natječaj, voditi sve do Puntamike, a u svim je planovima ucrtana kao četverotračna.

Druga vodi od Groblja preko Domovinskog rata i Benkovićeve s probojem prema Putu Petriča. Rekonstrukcija od Petriča do Žmirića kreće na jesen. Uz to, Kolega bitnom smatra i prometnicu od Bulevara uz Interšpar, pa preko Bihaćke do Plovanije. - Paralelno s tim potrebno je rekonstruirati i okomice koje povezuju te ključne prometnice. Nije to daleka budućnost, jer na mnogim dionicama mi već radimo, zaključuje Kolega.

predrag opačić / epeha

17. prosinac 2025 02:01